سلامت خانواده

برای از بین بردن کبد چرب چه ورزش هایی انجام دهیم؟

به گزارش خبرآنلاین، فعالیت های ورزشی هوازی می تواند میزان چربی بافت کبد را کاهش دهد و مهم ترین مسائلی که در رابطه با میزان چربی در بافت کبد وجود دارد، شیوع زیاد و روزافزون بیماری، افزایش شیوع در جوانان است. کودکان و کودکان (کاهش سن شروع)، مشکلات تغذیه ای و نقش الگوها. تغذیه صحیح در پیشگیری از بیماری، نقش ورزش در پیشگیری، بهبودی و کنترل بیماری.

ایسنا در خبری نوشت: یکی از معضلات بهداشتی امروز مردم جهان و ایران، افزایش روزافزون بیماری کبد چرب غیر الکلی است و جنبه مهم و نگران‌کننده‌تر لزوم توجه به این بیماری کاهش آن است. در سنین بیماری که در سالهای اخیر فراوانی دیده می شود.

کبد چرب که به دو شکل الکلی (AFLD) و عمدتاً غیر الکلی (NAFLD) دیده می شود، ناشی از سبک زندگی اشتباه (Style Life) است که با تغییر طعم ناشی از تغییر تغذیه جوامع همراه بوده است. اگرچه این بیماری در افراد چاق و دارای اضافه وزن به ویژه چاقی شکمی بیشتر دیده می شود، اما افراد کم وزن نیز به آن مبتلا می شوند و ادامه این بیماری منجر به سیروز کبدی و تخریب کامل بافت کبد می شود که نیاز به پیوند کبد دارد. یا مرگ در پی دارد.

متخصصان علت چرب شدن کبد و شروع این روند را در برخی عوامل از جمله ژنتیک، اضافه وزن و چاقی، مقاومت به انسولین (تجویز داروهای کاهنده قند در این بیماران)، دیابت نوع 2، چربی خون بالا و … می دانند. ممکن است ترکیبی از این مجموعه از مشکلات سلامتی با بروز کبد چرب مرتبط باشد.

راه حل های ساده، کاربردی و سالم

بر اساس مقاله ای که توسط فرید اردوخانی، کارشناس تغذیه ورزشی تهیه و توسط فدراسیون پزشکی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، آمده است: علاوه بر رژیم غذایی توصیه شده توسط متخصص تغذیه، رعایت یک برنامه ورزشی منظم و مناسب نقش حیاتی و یک ضرورت دارد. برای بهبود. شرایط این بیماری است و باید روزانه انجام شود.

فقط فعالیت‌های ورزشی هوازی می‌تواند میزان چربی بافت کبد را کاهش دهد و این ورزش‌ها شامل انواع ورزش‌های هوازی است که می‌توان بر حسب فرد به همراه افزایش ضربان قلب با حداقل زمان 30 دقیقه انجام داد.

در عین حال افزایش دفعات، زمان و شدت تمرینات هوازی تاثیر بهتری در بهبود سریعتر این بیماری دارد و اگرچه رعایت رژیم غذایی مناسب اولین اصل است. همچنین باید توجه داشت که تاکید بر ورزش از سنین پایین (در خانواده ها و مدارس)، در پیشگیری از بروز بیماری های متابولیک و کبد چرب، سیاست خوبی است که نیازمند حمایت نهادهای سیاست گذار است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا