سلامت خانواده

بدون ورزش وزن کم کنید! / 5 راه آسان برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین، اگر به هر دلیلی نمی توانید به باشگاه بروید، نگران نباشید. راه های زیادی برای کاهش وزن اضافی وجود دارد. فقط 5 نکته ذکر شده در زیر را رعایت کنید:

1) مصرف پروتئین بیشتر

تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین با کیفیت بالا به سیری، مدیریت قند خون و دستیابی به وزن ایده آل کمک می کند. منابع باکیفیت پروتئین مانند سینه مرغ، ماهی، ماست یونانی و تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲) توجه به حجم غذا

برای کنترل وزن و پیشگیری از چاقی، توصیه می شود وعده های غذایی خود را به وعده های کوچکتر تقسیم کنید و از مصرف مقادیر زیاد غذا در یک وعده خودداری کنید.

۳) هیدراته بمانید

نوشیدن آب زیاد با افزایش متابولیسم نقش موثری در کاهش وزن دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب می تواند به کاهش کالری دریافتی و تسهیل مدیریت وزن کمک کند.

4) حذف شیرینی ها

شیرینی ها اغلب دارای کالری، قند اضافه شده و چربی ترانس هستند. این بدان معنی است که حذف آنها از رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی بر کاهش وزن و سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.

۵) خواب کافی

کمبود خواب مزمن همچنین می تواند سایر تاکتیک های کاهش وزن (ورزش و غیره) را در طول زمان بی اثر کند، به همین دلیل است که استراحت کافی و مناسب یکی از مهم ترین پایه های کاهش وزن سالم است.

بیشتر بخوانید:

چه ارتباطی بین کاهش وزن و ریزش مو وجود دارد؟

منبع: Nutrisense

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا