بهداشت و درمان

بدن در گرمای شدید چه مقدار آب نیاز دارد؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، با افزایش سالانه دما، توجه بیشتر به بدن و استفاده از کرم ضد آفتاب و نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از کم آبی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

NHS معمولا نوشیدن بین شش تا هشت لیوان آب در روز را توصیه می کند، اما این مقدار ممکن است در تابستان و در گرمای شدید تغییر کند. اما نظر نهایی آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده این است که مصرف مایعات کافی روزانه 15.5 لیوان (3.7 لیتر) در روز برای مردان و 11.5 لیوان (2.7 لیتر) در روز برای زنان است.

پزشک عمومی دکتر آنجلا راعی می گوید: در هوای گرم و به خصوص اگر ورزش کنیم نیاز ما به آب بیشتر می شود. در روزهای گرم باید تا سه لیتر آب بنوشیم اما مهم است که این مقدار را در طول روز پخش کنیم و یکباره زیاد ننوشیم.

اگر آب کافی در طول روز مصرف نشود، بیماری های مرتبط با گرما ممکن است رخ دهد، از جمله گرمازدگی، گرمازدگی و گرفتگی عضلانی ناشی از گرما.

بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، اولین توصیه این است که صبر نکنید تا تشنه شوید و سپس آب بنوشید، زیرا تا آن زمان، دیگر آب بدنتان کم شده است.

تشنگی و ادرار تیره رنگ با بوی تند از علائم اولیه کم آبی بدن است. علائم دیگر شامل احساس خستگی، احساس سرگیجه یا خشکی دهان است.

در حالی که مهم است بدانید که آیا به اندازه کافی آب می نوشید، کلینیک مایو پیشنهاد می کند که اگر فردی به ندرت احساس تشنگی می کند و ادرارش شفاف یا زرد روشن است، احتمالاً هیچ مشکلی در مصرف آب وجود ندارد. این سازمان نوشیدن 0.2 لیتر آب در هر 15 تا 20 دقیقه و 0.7 تا 0.9 لیتر در ساعت در صورت قرار گرفتن مداوم در معرض گرما را توصیه می کند. با این حال، اگر بیش از 1.4 لیتر آب در ساعت بنوشید، ممکن است هیدراته بیش از حد شود که می تواند منجر به کاهش سطح نمک خون شود.

قانون دیگر این است که هر چه انسان بیشتر عرق کند، آب بیشتری بنوشد.

به گزارش ایندیپندنت، اگر می خواهید بدن خود را هیدراته کنید اما در نوشیدن آب مشکل دارید، بخشی از مایعات دریافتی روزانه خود را می توانید با خوردن میوه ها و سبزیجاتی که آب زیادی دارند مانند خیار، گوجه فرنگی، کرفس، هندوانه، کدو سبز به دست آورید. ، توت فرنگی، کاهو، هلو و ماست تهیه شود.

وقتی دیگر به طور فعال در فضای باز نیستید، به این معنی نیست که می توانید نوشیدن آب را متوقف کنید. ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا آب کافی بنوشید و به طور کامل آن چیزی را که بدن شما از طریق تعریق از دست داده است، جایگزین کنید. بنابراین توصیه می شود برای کاهش عوارض احتمالی کم آبی، نوشیدن را در طول روز ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا