اخبار سلامت

بخشی از آسیب روانی تهرانی ها ناشی از تنش های رانندگی است

این جلسه با حضور سید احمد آلاوی ، عضو شورای اسلامی تهران و رئیس شهر تهران سمنان ، فرمانده حمید خوروش ، رئیس 197 مرکز نظارت عمومی 197 – برگزار شد.

سید احمد آلاوی ، عضو شورا و رئیس کارمندان تهران سمنان ، گفت: “من خوشحالم که امروز در گروهی حضور دارم که سخت تلاش می کنند تا ایمنی و کیفیت شهروندان را بهبود بخشند.

ایمنی ؛ یک نگرانی فراموش شده اما حیاتی

یکی از اعضای شورای اسلامی تهران از غفلت ساختاری از ایمنی شهری انتقاد کرد: متأسفانه برخی از موضوعات ، با وجود اهمیت حیاتی آنها ، هرگز به یک نگرانی عمومی تبدیل نمی شوند. امروز ، موضوعاتی مانند برق و تجزیه انرژی به دلیل یادگیری مستقیم از سطح جامعه به بالاترین سطح مدیریت ، به خواسته ها و چالش های ملی تبدیل شده است. اما چند نفر در مورد بی اعتنایی به قوانین رانندگی یا فاجعه حوادث ترافیکی در شهر فریاد می زنند؟

وی گفت ، با مراجعه به آمار رسمی بهداشت ، بیش از 400000 نفر به دلیل تصادفات ترافیکی هر سال به بیمارستان ها اعزام می شوند. آماری که نه تنها حاکی از رنج های فردی و خانواده است ، بلکه نشان دهنده هزینه های سنگین اجتماعی و اقتصادی است. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این قربانیان با معلولیت دائمی از بیمارستان خارج می شوند.

وی افزود: “اگر فقط 20،000 نفر از آنها بمیرند ، یعنی 20،000 خانواده غمگین و 400000 خانواده دیگر در بحران تصادف شرکت می کنند.”

مسئولیت اجتماعی شرکت ها کجاست؟

در بخش دیگری از اظهارات وی ، رئیس کارکنان سازمان تهران سمنان ، با انتقاد از عدم مسئولیت اجتماعی در صنعت خودرو ، گفت: “امروز فشار حوادث ترافیکی بر مؤسساتی مانند شهرداری و پلیس است ، اما سود و فواید آن بر روی خودروسازان و موتورسواران متمرکز است.”

وی افزود ، با این حال ، آنها استاندارد ایمنی را رعایت نمی کنند ، آنها آموزش لازم را ارائه نمی دهند و نه خدمات پس از فروش.

Alavi ادامه داد: فروشنده ماشین لباسشویی در حال آموزش و ارائه خدمات پس از فروش است ، اما شرکت های اتومبیل ما ، چه وارد کننده و چه تولید کنندگان ، کمترین تعهد اجتماعی را نسبت به محصولی دارند که مستقیماً با زندگی انسان ارتباط دارد. هیچ کس مسئول آموزش یا ترویج فرهنگ رانندگی نبوده است.

تبدیل به تقاضا ، مأموریت Semnan است

آلاوی اظهار داشت که مأموریت اصلی سمنان این است که مسائل پنهان را به نگرانی های عمومی تبدیل کند و خواستار آن شد که تا زمانی که جامعه احساس تشنگی نکند ، تقاضا برای آب وجود نخواهد داشت. مایع منی باید آن احساس تشنگی را ایجاد کند ، تا به جامعه و مدیران یادآوری کند و آنچه را که به بالا نادیده گرفته می شود ، بیاورد.

وی با اشاره به هدف این جلسه گفت: “این جلسه با هدف به روزرسانی دانش و تجربه تبادل فعالان است ، اما مرحله بعدی هدف قرار دادن مؤسسات مسئول است.” ما می خواهیم این جلسات مقدمه ای برای ورود فعال تر جامعه مدنی به موضوعاتی باشد که هنوز جای واقعی آنها در مدیریت شهری پیدا نکرده اند.

سید احمد آلاوی با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه ، گفت: “اگر امروز شاهد برخی از فاجعه های ترافیکی هستیم ، بخشی از آن محصول مستقیم ما است ؛ ما نیز مسئول هستیم ، زیرا ما نتوانسته ایم حساسیت کافی را در طراحی ، برنامه ریزی ، سیاست ها و خواستار ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی برای کسی وجود ندارد که مسئولیت اجتماعی تولید و فروش این محصولات اتومبیل را دنبال کند.

Alavi بر لزوم تخصیص بودجه آموزشی توسط تولید کنندگان تأکید کرد: چرا آنها نباید کلاس برگزار کنند؟ چرا دوره های آموزشی نباید از وسایل نقلیه ایمن استفاده کنند؟ چرا هزینه تحصیلات خود را پرداخت نمی کنید؟ ما نمی توانیم زندگی مصرف کنندگان را به نام تولید یا واردات و سپس تمام هزینه های ایمنی از نصب دوربین گرفته تا توسعه زیرساخت ها فدا کنیم ، بر روی پلیس و شهرداری قرار می گیریم.

دوربین هایی که از جیب مردم نصب شده اند

رئیس کارمندان تهران سمنان با اشاره به وضعیت ناپایدار نظارت شهری ، اظهار داشت: امروز در تهران ، وضعیت دوربین های نظارت به دلیل هزینه های سنگین خرید ، نصب و نگهداری به چالش کشیده شده است. شهرداری نمی تواند بار اضافی را بر عهده بگیرد که باید مسئولیت تولید کنندگان و کاربران وسیله نقلیه باشد. اما قانون هنوز آنها را موظف نکرده است.

سمنان باید مسئولیت اجتماعی را مطالبه کند

Alavi نقش سازمان های مردم نهاد را در این زمینه کلیدی در نظر گرفت و گفت: “به عنوان مایع منی و مجموعه هایی که ما نگرانی های اجتماعی داریم ، باید مسئولیت اجتماعی شرکت های خودرو و برنامه ریزان را به تقاضا تبدیل کنیم.” ما باید این زنجیره را تکمیل کنیم.

یکی از اعضای شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین خواسته های ما از همان دفتر مرکزی Semnan پیگیری این موضوع است و ما آماده هستیم تا این تقاضا را با همکاری سایر نهادها دنبال کنیم.

رانندگی شهری ؛ تهدیدی برای سلامت روان

در بخش دیگری از سخنان خود ، یکی از اعضای شورای اسلامی تهران به تأثیر روانی مشکل رانندگی شهری بر سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: “گاهی اوقات در مسیرهای شهری ، وقتی که با خانواده می نشینم و ماشین حرکت می کند ، واقعاً احساس جدی می کنم. خطرات

وی افزود: “آمار درگیری های خیابانی و دعواهایی که از تنش های رانندگی سرچشمه می گیرد ، نباید دست کم گرفته شود.” این یک زنجیره هزینه است که از غفلت در آموزش و پرورش شروع می شود و به بحران های اجتماعی ختم می شود. اگر امروز در جایی نگذاریم ، فردا باید ده بار در جای دیگر بپردازیم.

مدیریت شهری یک کار خواهد بود

در پایان ، ALAVI با اعلام حمایت از مدیریت شهری از مسیرهای برنامه ریزی شده برای ارتقاء فرهنگ ایمنی شهری ، گفت: “ما قول می دهیم که مدیریت شهری کار کند. هر کجا که نیاز داریم ، ما همراه هستیم. فقط به شرط آنکه برنامه دقیق ، مستند و قابل ردیابی باشد.

فرمانده خاورش ، رئیس مرکز نظارت عمومی 197 فاراجا ، در جلسه کارگروه سازمان بهداشت ، که بر تأثیر نظم و انضباط ترافیک بر سلامت روانی جامعه در مقر سمنان متمرکز شده بود ، اشاره کرد: اگرچه من یک متخصص نبودم ، اما تصور می شد که همکاران ما یک افسر پلیس بودند. من دارم

فرمانده خورش گفت: حدود 10 ٪ از تخلفات رانندگی مربوط به عدم حرکت بین خطوط است ، و افزود: “این آمار از بین کل تخلفات ثبت شده در کشور و ضعف فرهنگی در رفتار رانندگی ما نشان می دهد ؛ موضوعی که در این جلسه به درستی مورد بررسی قرار گرفته است و از این نظر باید از سازمان دهندگان جلسه قدردانی شود.

وی ادامه داد: با اشاره به تجربیات سایر کشورها در حوزه نظم ترافیک ، وی ادامه داد: در برخی از کشورهای همسایه ، فقط مجازات های سنگین در نظر گرفته می شوند که یک ماشین را از پنجره ماشین راه اندازی کنند ، چه رسد به تخلف مانند رانندگی از خطوط تعیین شده. در کشورهایی مانند آلمان ، پیروی از خطوط رانندگی نه تنها قانونی است بلکه توسط فرهنگ عمومی نیز پذیرفته شده است.

فرمانده خوراش ، با اشاره به روند نهادینه کردن فرهنگ کمربند ایمنی در کشور ، اضافه کرد:
برخی از افراد به جای بستن کمربند برای فرار از جریمه ، شرت های T را با تصویر کمربند ایمنی پوشیدند. اما با مشارکت رسانه های ملی ، آموزش ، نخبگان و رسانه ها ، این رفتار اصلاح شد. امروز ، بستن کمربند در ابتدای ماشین ، حتی قبل از روشن شدن کولر ، به یک عادت روزانه تبدیل شده است.

وی تأکید کرد که مسئولیت فرهنگ صرفاً مسئولیت پلیس نیست و گفت که شکل گیری چنین جلساتی گامی مثبت است ، اما کافی نیست. اگر تغییر فرهنگی اتفاق بیفتد ، همه نهادها ، از آموزش گرفته تا رسانه ها و سازمان های مردم نهاد ، باید به کار خود بیایند. پلیس تنها بخشی از این زنجیره است و سلامت روانی جامعه مستقیماً با نظم و انضباط اجتماعی از جمله نظم و انضباط ترافیک مرتبط است.

آماری که همکاران من در آستانه جلسه برای من فراهم کرده اند ، همچنین تأیید می کند که بسیاری از دلایل اختلال روانی و استرس در جامعه به آشفتگی ترافیکی برمی گردد. بنابراین ، ما نباید از تأثیر عمیق این موضوع بر سلامت روان غافل شویم.

فرمانده خاورشا گزارش داد که گزارش شده است که گزارش های مربوط به مرکز نظارت فرهانگا در حوزه نظم ترافیک و زمینه های مشارکت و همکاری با سازمان های مردمی گزارش و پیگیری می کند.

سردار خواش در جلسه ویژه ای از مشکلات ترافیک تهران گفت: “غالباً وقتی ترافیک سنگین است ، اولین سؤالی که مردم می پرسند این است که” پلیس کجاست ، اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از ترافیک وجود دارد. “

وی گفت: “نقش پلیس در تنظیم ترافیک بی نظیر است ، اما وقتی زیرساخت های شهری مانند چراغ راهنمایی و علائم نقص است و سایر دستگاه ها وظایف خود را انجام نمی دهند ، پلیس انتظار عملکرد کامل را ندارد.”

با اشاره به ناراحتی در پروژه های توسعه شهری ، فرمانده خورش گفت: براساس گزارش 197 ، برخی از سازمان ها بدون هماهنگی کافی ، حفاری ، لوله کشی یا اصلاحات شهری هستند که به یکی از دلایل اختلال در ترافیک تبدیل شده است.

وی در ادامه با انتقاد از کیفیت اجرای برخی از پروژه های محدود کننده مانند برنامه ترافیک و برنامه زوج و برنامه فردی ، افزود: “لازم است نظر شهروندان را در طراحی این محدودیت ها در نظر بگیرید.” برخی از پروژه ها نه تنها به کاهش بارهای ترافیک کمک می کنند بلکه باعث نارضایتی عمومی می شوند.

در بخش دیگری از اظهارات خود ، فرمانده خوراشی به اهمیت فرهنگ در رانندگی اشاره کرد و افزود که یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه اجرای برنامه دستیار پلیس است. دادن جلیقه به کودک در ماشین و آموزش به آنها برای هشدار دادن به او در صورت نقض والدین یا مادر ، یک عمل کوچک اما مؤثر در عمق رشته ترافیک خانواده است.

وی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه ها و سیستم آموزش و پرورش در نهادینه سازی فرهنگ ترافیک ، افزود: “کودکی ، نظم ، نظم و انطباق باید به عنوان آموزشی نهادینه شود.” نقش معلمان ، اساتید دانشگاه ، نخبگان و رسانه ها در این راستا بسیار مهم است.

در پایان ، فرمانده بر ضرورت ارزیابی سلامت روانی و جسمی رانندگان تأکید کرد و گفت: “وقتی شخصی در وضعیت روحی یا جسمی ضعیف قرار دارد ، نمی تواند امنیت عمومی و امنیت عمومی را تهدید کند.”

وی افزود: “ما انتظار داریم که مقامات بهداشتی ، به ویژه در زمینه پزشکی و پیراپزشکان ، برنامه های آزمایش بهداشتی جدی تر راننده را در نظر بگیرند.” من همچنین معتقدم که ، همانطور که برای یک امتیاز منفی تعریف شده است ، قانون گذاران نیز باید یک مکانیسم امتیاز مثبت و قدردانی رسمی پیش بینی شوند.

در این جلسه ، سرهنگ بحرامی همچنین نیاز به مشارکت عمومی ، به ویژه مشارکت سازمان ها در زمینه های نظم و انضباط را توصیف کرد و به تجربیات موفق پلیس در فرهنگ با مشارکت مردم و سازمان ها اشاره کرد.

سرهنگ روزبه همچنین در این جلسه گفت: “سازمان های مردم در زمینه ترافیک و نیاز عمومی به فعالیت و مشارکت جدی است و همیشه برای حل مشکلات به مشارکت این زمینه حساب می شود.”

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا