سلامت خانواده

بحران اروپا با بیماری های منتقل شده از پشه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از یورونیوز، پشه Aedes albopictus که به عنوان پشه ببر آسیایی نیز می‌شود، بومی نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب شرقی آسیا است و اکنون در بیش از دوازده کشور اروپایی از جمله اش، بلغارستان، کرواسی، فرانسه، و آلمان، به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال گسترش است.

این پشه ناقل به انتقال بیماری‌هایی مانند ویروس‌ها دنگی، چیکونگونیا و زیکا به ارگانیسم‌های میزبان، معروف است. سال گذشته تعداد موارد محلی دنگی در اروپا و منطقه اقتصادی اروپا از ۷۱ مورد در سال قبل به ۱۳۰ مورد افزایش یافت که در مقایسه با دوره ۲۰۱۰-۲۰۲۱ که تعداد کل موارد ۷۳ مورد افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد گزارش شده است.

دگر هامین حal ، پش پش پش aedes aegypti کh memی‌tuand waیrevs‌haی teb زrd ، دنگی، چیکونگونیا و زیکا را منتشر می کند اخیراً در قبرس جا افتاده است. مركز اروپايي و كنترل بيماري‌ها هشدار داد: پتانسيل آن را در نقاط ديگر اروپا به دليل انتقال عوامل بيماري به دليل توجه به آن نشان مي‌دهد. زا به انسان نگران کننده است.

«آندریا آمونمدیر مرکز اروپایی و کنترل بیماری‌ها، گفت: «اروپا در حال مشاهده این موضوع است که چگونه تغییرات آب و شرایط هوای مساعد را برای پیشه‌های عوامل ایجاد می‌کند تا در مناطقی که قبلاً تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند پخش شوند و افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری‌هایی مانند دنگی عامل.»

آمون افزود: «همراه با موارد وارداتی دنگی که بیش از سه برابر شد و در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۴۹۰۰ رسید که بالاترین رقم از زمان آغاز نظارت در کشورهای اروپایی در سال ۲۰۰۸ است، افزایش موارد نگران کننده است.»

آمون گفت: «سفرهای بین‌الملل از دارای دارایی‌ها هستند دنگی همچنین می‌تواند خطرات را به مواردی که می‌دهد می‌دهد.»

سال، 713 مورد محلی از گذشته ناشی از ویروس نیل غربی، از جمله 67 مورد مرگ، در گزارش اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا بود، و مواردی در مناطقی که قبلاً عاری از آن بودند، ظاهر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا