سلامت خانواده

با مکمل های مهم برای حفظ سلامتی آشنا شوید

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف مکمل های غذایی جزء ضروری رژیم غذایی افراد محسوب می شود که با توجه به تغییر سبک زندگی، مصرف مکمل های غذایی البته برای انتخاب و استفاده ضروری است. آنها را به درستی، دانش کامل و دقیق مورد نیاز است. مصرف مکمل در زمان مناسب باعث افزایش اثربخشی و همچنین کاهش عوارض ناشی از مصرف آن می شود. در ادامه به بررسی هفت مکمل مهم و بهترین زمان مصرف آن ها می پردازیم:

مولتی ویتامین

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین صبح با صبحانه است زیرا این نوع مکمل با غذا بهتر جذب می شود و تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

ویتامین دی

توصیه می شود که ویتامین D صبح ها همراه با صبحانه مصرف شود، زیرا نوعی ویتامین محلول در چربی است و با غذاهای حاوی چربی بهتر جذب می شود.

منیزیم گلیسینات

بهترین زمان برای مصرف مکمل های منیزیم گلیسینات این نوع مکمل در شب قبل از خواب باعث افزایش آرامش و بهبود کیفیت خواب می شود.

امگا 3

توصیه می شود مکمل های امگا 3 صبح ها همراه با غذا مصرف شود، در این صورت احتمال بروز مشکلات گوارشی کاهش می یابد و میزان جذب آن نیز افزایش می یابد.

پروبیوتیک

بهترین زمان برای استفاده پروبیوتیک صبح ها و قبل از خواب با معده خالی مصرف می شود، زیرا به باکتری های مفید کمک می کند تا بهتر و موثرتر به روده برسند.

کلسیم

به گفته متخصصان، بهترین زمان مصرف کلسیم شب است، زیرا ممکن است در جذب کلسیم با سایر مواد معدنی اختلال ایجاد کند، باید جدا از وعده های غذایی حاوی آهن یا روی مصرف شود.

هستند

بهترین زمان مصرف آهن صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب یا با معده خالی است، زمانی که آهن همراه با ویتامین C مصرف شود، میزان جذب آن افزایش می یابد، توصیه می شود آهن را با غذاها یا مکمل های حاوی کلسیم مصرف نکنید، زیرا باعث بروز آن می شود. نفوذ را می توان کاهش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا