سلامت خانواده

با مصرف این میوه جادویی ریزش مو را متوقف کنید

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گواوا میوه ای شیرین و عجیب بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است. هر میوه گواوا سه برابر نیاز روزانه به ویتامین C، پتاسیم، فیبر، ویتامین A و لیکوپن دارد.

گواوا چه به شکل میوه کامل، آب میوه یا ژله، محصولی خوشمزه و مغذی است. و البته این تنها میوه گواوا نیست که برای سلامتی مفید است. برگ های گواوا نیز خواص ویژه خود را دارند و فواید سلامتی جالبی دارند. در ادامه با فواید برگ گواوا برای سلامتی بیشتر آشنا می شویم.

ویتامین B کمپلکس (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین) موجود در برگ‌های گواوا می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد آن را بهبود بخشد. به عنوان یک درمان برای مو و پوست سر، می توانید ترتیب زیر را در نظر بگیرید:

مقداری برگ گواوا – حدود یک مشت – را در حدود یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید، سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.

این مخلوط را از صافی رد کنید تا برگ ها از آب جدا شوند یا با قاشق این کار را انجام دهید.

پوست سر خود را با چای گواوا ماساژ دهید و به موهای خود بمالید، از ریشه شروع کنید و تا انتهای تارهای مو ادامه دهید.

اجازه دهید پوست سر و موهایتان به مدت دو ساعت آغشته به این ماده بماند و سپس سر خود را بشویید.

دیابت و کاهش وزن
برگ گواوا قند خون را تنظیم می کند و از دیابت جلوگیری می کند. استفاده از برگ های گواوا به شکل چای به دلیل داشتن فیبر بالا و جلوگیری از تبدیل کربوهیدرات های پیچیده به قند می تواند باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و به کاهش وزن کمک کند.

کلسترول
نتایج یک مطالعه منتشر شده در سال 2013 در مجله تحقیقات بالینی و دارویی نشان داد که عصاره برگ گواوا در کاهش تری گلیسیرید و لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول بد یا LDL) و افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول خوب یا HDL) موثر است. .

دستگاه گوارش
عصاره برگ گواوا باعث آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول های سرطانی معده می شود. چای برگ گواوا سلامت کلی گوارش را بهبود می بخشد و در درمان اسهال، مسمومیت غذایی و ناراحتی معده موثر است.

سرطان
محتوای لیکوپن موجود در برگ گواوا از تولید هورمون آندروژن مردانه که یکی از عوامل مسئول در برخی از انواع سرطان پروستات است، جلوگیری می کند. در این راستا، فیتوکمیکال‌های مختلف مانع از عمل پروتئین‌های خاص به عنوان واسطه‌های تکثیر سلولی می‌شوند.

باروری مردانه
نتایج مطالعه ای که در نیجریه انجام شد نشان داد که عصاره برگ گواوا باعث افزایش باروری نر در موش بدون ایجاد عوارض سمی شده و می تواند برای انسان نیز استفاده شود.

آلرژی
گواوا حاوی کورستین، فلاونوئید آنتی اکسیدانی رنگدانه زرد/نارنجی است که یک آنتی هیستامین قوی یا ضد حساسیت است و واکنش آلرژیک را کاهش می دهد. این خاصیت ضد حساسیت، گواوا را به ماده ای موثر برای رفع سوزش و خارش ناشی از نیش حشرات تبدیل کرده است.

بیماری های تنفسی
کوئرستین موجود در برگ گواوا همچنین برای تسکین آسم و بیماری های تنفسی مانند برونشیت و سرفه مزمن مفید است.

تب دنگی
تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها در مناطق استوایی منتشر می شود و می تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند کشنده باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که عصاره برگ گواوا می تواند درمان موثری برای تب دنگی باشد.

بهداشت دهان و دندان
آب برگ گواوا خاصیت ضد باکتریایی دارد. در این راستا، جویدن برگ گواوا می تواند به بهبود سلامت دهان و دندان از جمله تسکین دندان درد و کاهش التهاب لثه کمک کند.

پوست
هنگامی که به عنوان اسکراب صورت استفاده می شود، برگ های گواوا می تواند جوش های سرسیاه و ناخالصی ها را از پوست پاک کند و با خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن را تقویت کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری برگ گواوا خرد شده را در کمی آب بریزید و آن را مخلوط کنید تا حالت خمیری به دست آید و روی صورت خود بمالید.

ضد عفونی کننده
به دلیل خواص ضد میکروبی آن، از برگ های له شده گواوا می توان برای درمان و التیام بریدگی ها و خراش های جزئی استفاده کرد.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا