سلامت خانواده

با فواید مصرف روزانه سیر خام آشنا شوید

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف روزانه سیر خام چندین پیامد مثبت برای سلامت بدن انسان دارد، زیرا سرشار از مواد مغذی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، سیر سرشار از ویتامین های C، B6، منگنز و سلنیوم که همگی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند، مصرف منظم سیر با کاهش دفعات سرماخوردگی و آنفولانزا در همین راستا، در اینجا برخی از فواید دیگر مصرف روزانه سیر خام آورده شده است:

فشار خون پایین

فشار خون بالا یک بیماری شایع است که در صورت عدم کنترل می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. سیر می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ترکیب بندی آلیسین سیر که به صورت خام قوی تر است، به بهبود جریان خون کمک می کند.

کاهش کلسترول خون

سیر خام می تواند با کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و در عین حال افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول خون داشته باشد، بنابراین سیر به عنوان یک افزودنی ارزشمند در رژیم غذایی شناخته شده است. .

خاصیت آنتی بیوتیکی دارد

خواص آنتی باکتریال و اثر ضد ویروسی سیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ترکیبات گوگردی موجود در سیر، مانند آلیسینیک دفاع طبیعی در برابر پاتوژن های مختلف ایجاد می کند، بنابراین احتمال عفونت کاهش می یابد و حتی ممکن است شدت بیماری ها کاهش یابد. خواص آنتی باکتریال سیر آنقدر موثر است که حتی می تواند با عوامل بیماری زا در مواد غذایی مانند سالمونلا و ای کولی (اشریشیا کلی) جنگیدن.

سم زدایی بدن

ترکیبات گوگرد موجود در سیر به دفع سموم و فلزات سنگین از بدن کمک می کند، سیر می تواند سطح سرب خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و علائم مسمومیت هایی مانند سردرد و فشار خون بالا را کاهش دهد. اثر سم زدایی سیر باعث افزایش توانایی بدن در افزایش تولید می شود گلوتاتیونیک آنتی اکسیدان قوی که از کبد در فرآیندهای سم زدایی حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا