سلامت خانواده

با غذاهای غنی از پتاسیم برای کنترل فشار خون آشنا شوید

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای بدن است که نقش مهمی در کنترل مشکلات سلامتی مانند فشار خون دارد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین اعلام کرده است که افزایش مصرف پتاسیم می تواند فشار خون را در بزرگسالان کاهش دهد. با کنترل قابل توجه فشار خون، پتاسیم همچنین می تواند سلامت قلب، استخوان ها، ماهیچه ها و اعصاب را تقویت کند، بنابراین بیایید نگاهی به غذاهای غنی از پتاسیم برای کنترل فشار خون بیندازیم:

سبزیجات برگ سبز

نتایج تحقیقات نشان می دهد که کلم بروکلی، اسفناج و سایر سبزیجات برگ سبز که سرشار از پتاسیم هستند، گزینه های عالی برای کنترل فشار خون و کنترل وزن هستند. غذاهای غنی از پتاسیم کالری و کربوهیدرات کمی دارند.

موز

موز منبع غنی پتاسیم است و یک انتخاب سالم برای کنترل فشار خون و کنترل وزن است. میوه ها، سبزیجات و دانه ها نیز منابع خوب پتاسیم محسوب می شوند.

آب نارگیل

آب نارگیل که سرشار از پتاسیم، سدیم و منیزیم است، منبع طبیعی الکترولیت‌ها است و جایگزینی عالی برای نوشیدنی‌های انرژی‌زای گازدار است. آب نارگیل به کنترل فشار خون، بهبود سلامت قلب و کنترل وزن کمک می کند.

انار

انار سرشار از پتاسیم، ویتامین K و C و پتاسیم است که به کنترل فشار خون، بهبود سلامت قلب و کاهش وزن کمک می کند.

ماهی

ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که خطر مشکلات قلبی را کاهش می دهد، فشار خون را کنترل می کند و حافظه را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا