سلامت خانواده

با غذاهای غنی از منیزیم آشنا شوید

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منیزیم یک ماده مغذی چند منظوره است که از سلامت قلب حمایت می کند، به بهبود عملکرد اعصاب، بهبود کیفیت خواب و بهبود خلق و خوی کمک می کند، بنابراین مصرف غذاهای حاوی منیزیم ضروری است. برای تامین این ماده ضروری بدن، در ادامه به بررسی غذاهای غنی از منیزیم می پردازیم:

سبزیجات برگ سبز

منیزیم موجود در سبزیجات برگ سبز به تنظیم انتقال دهنده های عصبی که بر خلق و خو تاثیر می گذارند کمک می کند و هورمون های استرس مانند کورتیزول را متعادل می کند. سبزیجات برگ سبز را به سالاد خود اضافه کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

آجیل و دانه ها

بادام، بادام هندی و تخمه کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند، دانه چیا و دانه کتان نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از این ماده معدنی ضروری هستند. اسموتیسالاد یا ماست را اضافه کنید.

حبوبات

لوبیا، عدس و نخود سرشار از منیزیم هستند و از عملکرد مغز حمایت می کنند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهند. حبوبات را می توان به سوپ یا سالاد اضافه کرد.

غلات کامل

غلات کامل مانند برنج قهوه ای، کینواجو و گندم سرشار از منیزیم هستند و به حفظ سطح قند خون و بهبود خلق و خو و همچنین افزایش تولید کمک می کنند. سروتونین و علائم افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می دهد.

موز

موز به دلیل محتوای بالای پتاسیم شناخته شده است، اما منیزیم موجود در آن نیز قابل توجه است. اسموتی به عنوان میان وعده اضافه یا مصرف شود و از فواید آن بهره مند شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع خوبی از منیزیم و آنتی اکسیدان است که خلق و خو را بهبود می بخشد و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

انواع توت ها

توت فرنگی، زغال اخته و تمشک نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، بلکه منیزیم را نیز تامین می کنند، ترکیبی از منیزیم و آنتی اکسیدان ها در توت ها به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می کند، که هر دو با اختلالات خلقی مرتبط هستند. آنها یک میان وعده عالی هستند، اما می توانند هم باشند اسموتیماست یا سالاد اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا