سلامت خانواده

با علائم کمبود ویتامین B12 آشنا شوید

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین B12 نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تشکیل گلبول های قرمز خون و بهبود سلامت اعصاب دارد. بدن نمی تواند این ویتامین را به تنهایی تولید کند، بنابراین دریافت آن از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها ضروری است. در برخی موارد ممکن است افراد دچار کمبود ویتامین B12 شوند که در ادامه به بررسی علائم کمبود ویتامین B12 می پردازیم.

ویتامین B12 نقش بسیار مهمی در رشد مغز و عملکرد شناختی ایفا می کند، کمبود این نوع ویتامین در بدن باعث اختلال در عملکرد شناختی می شود و افراد مبتلا از دست دادن حافظه، مشکلات تمرکز، نوسانات خلقی یا افسردگی را تجربه می کنند. غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، شیر و گوشت سرشار از ویتامین B12 هستند، بنابراین لازم است این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

همچنین کمبود ویتامین B12 احتمال زخم و التهاب دهان را افزایش می دهد که در این صورت ممکن است زبان نیز قرمز و متورم به نظر برسد. همچنین نتایج بررسی ها نشان می دهد که کمبود ویتامین B12 حس چشایی و بویایی افراد را کاهش می دهد، حتی ممکن است یکی از علل کم خونی کمبود این نوع ویتامین باشد، کم خونی نیز علائمی مانند خستگی را ایجاد می کند. رنگ پریدگی، تنگی نفس، سردرد. یا سرگیجه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا