سلامت خانواده

با این 6 صبحانه به سرعت وزن کم خواهید کرد

وقتی غذاهای خاصی را در زمان مناسب و در طول وعده های غذایی با هم ترکیب می کنید، می توانید امیدوار باشید که در تلاش های کاهش وزن خود نتایجی را مشاهده کنید. راز این کار این است که مطمئن شوید وعده های غذایی شما حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر و چربی های سالم است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: هیچ زمانی بهتر از اولین وعده غذایی روز، یعنی صبحانه برای تلاش مضاعف برای کاهش وزن نیست. به هر حال، آن نیز ساده ترین است. غذاهای صبحانه سالم زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، ما می خواهیم به شما نشان دهیم که دقیقا کدام غذاها کاملاً با هم جفت می شوند تا نتایج تلاش برای کاهش چربی کمر شما بهینه شود.

به گزارش eatthis، در این مطلب به 6 ترکیب صبحانه مناسب برای تسریع روند کاهش وزن اشاره کرده ایم.

آووکادو و سالمون: آووکادو به خاطر چربی سالمش معروف است، اما آیا می دانستید که این میوه منبع عالی فیبر نیز هست؟ نصف آووکادو حاوی 7 گرم فیبر یا 25 درصد از ارزش توصیه شده روزانه شما از این ماده مغذی است. شاید به همین دلیل است که مطالعه‌ای در مجله تغذیه نشان می‌دهد که وقتی افراد نصف آووکادو را به ناهار خود اضافه می‌کنند، در مقایسه با افرادی که آووکادو را همراه ناهار نمی‌خورند، میل آنها به غذا در مدت سه ساعت بعد از ناهار 40 درصد کاهش می‌یابد. وعده غذایی. آن را با ماهی قزل آلا، ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین ضد التهابی همراه کنید و در مسیر کاهش وزن قرار خواهید گرفت.

جو و کره بادام زمینی: کاهش وزن یکی از 7 مزیت شگفت انگیز خوردن بلغور جو دوسر است. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج آمریکایی تغذیه نشان داد که وقتی شرکت‌کنندگان برای صبحانه بلغور جو دوسر می‌خوردند، نسبت به افرادی که غلات مصرف می‌کردند احساس سیری، گرسنگی کمتر، کمتر تمایل به خوردن داشتند و در واقع کالری کمتری در وعده غذایی بعدی دریافت کردند. . ، آنها داشتند. کارشناسان بر این باورند که خواص بلغور جو دوسر در کاهش گرسنگی تا حدی به دلیل سطوح بالای فیبر و فیبر محلول آن است که هضم را کند می کند و به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید. با افزودن دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، ۸ گرم پروتئین و چربی های سالم به فرنی خود اضافه کرده اید تا خاصیت سیر کنندگی جو دوسر را دوچندان کنید.

ماست و انواع توت ها: یک کاسه ماست غنی از پروتئین، مانند ماست یونانی یا ماست ایسلندی، و یک کاسه توت را اضافه کنید. بر اساس یک بررسی جامع منتشر شده در مجله بین المللی چاقی، مصرف ماست با شاخص توده بدنی کمتر، افزایش وزن کمتر، دور کمر کوچکتر و چربی بدن کمتر مرتبط است. توت ها افزودنی عالی برای این غذای غنی از پروتئین هستند. به این دلیل که توت سیاه، زغال اخته، توت فرنگی و تمشک همگی غنی از دسته ای از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها هستند که مطالعات نشان داده اند با حفظ وزن مرتبط هستند.

تخم مرغ و سس تند: کاسه غلات را دور بریزید و مقداری تخم مرغ بشکنید. نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی چاقی نشان می دهد که زمانی که تخم مرغ در صبحانه به جای غذاهای پر کربوهیدرات مانند نان شیرینی مصرف شود، کاهش وزن افزایش می یابد. تخم مرغ ها را با چند قطره سس تند مزه دار کنید. محققان دانشگاه پوردو دریافتند که فقط نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز برای کاهش اشتها و سوزاندن کالری بیشتر بعد از غذا کافی است. دانشمندان فکر می کنند کپسایسین، ترکیب موجود در فلفل چیلی که به آن گرما و تندی می دهد، با تغییر پروتئین های کلیدی موجود در چربی، کاهش وزن را در سطح مولکولی تحریک می کند.

دانه و سبزیجات چیا: افزایش مصرف فیبر برای اهداف کاهش وزن شما معجزه می کند. در واقع، یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که وقتی شرکت کنندگان مصرف فیبر خود را 4 گرم در روز نسبت به آنچه قبلاً مصرف می کردند افزایش دادند، به طور متوسط ​​1.4 برابر بیشتر در طول 6 ماه وزن کم کردند. شاید باورنکردنی ترین بخش مطالعه این بود که به شرکت کنندگان دستور داده نشد که هیچ چیز دیگری را در رژیم غذایی خود تغییر دهند و فقط به آنها گفته شد که مصرف فیبر خود را 4 گرم در روز افزایش دهند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که یک قاشق غذاخوری دانه چیا را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید. علاوه بر میوه، سبزی های برگ دار را نیز به اسموتی های خود اضافه کنید. سبزی هایی مانند اسفناج و کلم پیچ فوق العاده غنی از مواد مغذی و سرشار از ویتامین های ضروری، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند که برای حفظ بهترین عملکرد بدن ضروری هستند.

پودر پروتئین و میوه های منجمد: توت های یخ زده که باعث کاهش وزن می شوند را با یک ماده چربی سوز دیگر به نام پودر پروتئین جفت کنید. مطالعات مختلف تایید می‌کنند که افزایش نسبت پروتئین در رژیم غذایی و کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده به همراه کاهش کل کالری دریافتی می‌تواند از کاهش وزن حمایت کند و فواید متابولیک داشته باشد. مخلوط کن خود را بردارید و یکی از بهترین اسموتی های کاهش وزن را مخلوط کنید.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا