سلامت خانواده

با این 5 غذا آب ننوشید

به گزارش خبرآنلاین، مصرف آب با بیشتر غذاها مضر نیست، اما مواردی وجود دارد که مصرف همزمان آنها با آب باعث سوء هاضمه و ناراحتی می شود. پنج غذایی که نباید با آب مصرف شوند عبارتند از:

موز

موز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر محلول است. خوردن این میوه با آب زیاد می تواند آب معده را رقیق کرده و روند هضم را کند کند.

مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی آب هستند. مصرف این میوه ها با آب زیاد ممکن است منجر به درد معده یا احساس سیری کاذب شود.

ماست

ماست یک محصول لبنی است که حاوی پروبیوتیک هایی است که برای سلامت روده مفید است. نوشیدن آب بلافاصله پس از مصرف ماست می تواند اثربخشی این پروبیوتیک ها را کاهش دهد.

غذاهای تند

ترکیب غذاهای تند مانند فلفل چیلی یا سس تند با آب زیاد چندان خوشایند نیست. آب ممکن است با پراکنده کردن گرمای ناشی از تندی این مواد، احساس سوزش را تشدید کند. محصولات لبنی مانند شیر یا ماست انتخاب های بهتری برای خنک کردن دهان هنگام مصرف غذاهای تند هستند.

برنج

مصرف مقادیر زیاد آب همراه با برنج می تواند اسیدهای معده مورد نیاز برای هضم غذا را رقیق کند. ترجیحا قبل یا بعد از خوردن برنج آب بنوشید.

منبع: indiatimes

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا