سلامت خانواده

با این غذاها بدن خود را خنک نگه دارید

به گزارش خبرآنلاین، به محض فرا رسیدن روزهای گرم سال، احتمال گرمازدگی ناشی از افزایش دمای بدن افزایش می یابد. در کنار تمام توصیه ها برای جلوگیری از گرمازدگی، مصرف برخی مواد غذایی به شما کمک می کند دمای بدن خود را کاهش دهید و در این فصل خنک بمانید.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: مصرف برخی مواد غذایی که می تواند بدن را خنک کند در فصل تابستان توصیه می شود.

– هندوانه میوه ای سرشار از آب است و در کاهش حرارت و حرارت بدن بسیار موثر است. آب موجود در این میوه بدن را هیدراته و خنک نگه می دارد.

– مصرف روزانه یک عدد خیار در تابستان برای کاهش دمای بدن توصیه می شود. بهتر است پوست خیار را با دقت بشویید، در غیر این صورت سعی کنید خیار را پوست گرفته بخورید.

– نعناع تاثیر زیادی در کاهش حرارت بدن دارد. می توانید از برگ نعناع سبز در غذاها و سالادها استفاده کنید. البته استفاده از آب نعناع یا شربت آن نیز برای جلوگیری از گرمازدگی راه مفیدی است.

در میان سبزیجات، تربچه منبع غنی ویتامین C است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند بدن شما را خنک کند. تربچه ضد التهاب است و ترکیب آن با ماست یکی از غذاهای خنک تابستانی است.

– برخی از دانه های خوراکی می توانند در کاهش دمای بدن در تابستان موثر باشند. می توانید کنجد را به لیوان آب خود اضافه کنید یا دانه های رازیانه را در آب خیس کنید و بنوشید.

– نوشیدن آب نارگیل یک پیشنهاد خوشمزه برای رفع کم آبی بدن و خنک شدن بدن است. این نوشیدنی در صورت گرمازدگی بدن شما را به سرعت خنک می کند.

– شاید باورتان نشود، اما کشک یکی از غذاهای خنک کننده بدن است که البته منبع غنی کلسیم و ویتامین است. می توانید از کشک مایع در غذا استفاده کنید یا انواع خشک را به عنوان میان وعده حمل کنید.

– اگرچه فلفل سبز طعم تند دارد، اما خوردن آن در تابستان به کاهش دمای بدن شما کمک می کند. فلفل باعث می شود وقتی دما بالا می رود، بدن خودش را احساس کند. بنابراین مکانیسم های خنک کننده بدن به سرعت فعال می شوند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا