سلامت خانواده

با این سبزی ها پیر نمی شوید

به گزارش خبرآنلاین، مصرف منظم برخی مواد غذایی، مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین می کند. این غذاها به نوبه خود می توانند سلامت کلی شما را بهبود بخشند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن کمک کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، نمونه ای از این غذاها می تواند غذاهایی باشد که مطالعات اخیر نشان می دهد; به عنوان مثال، سبزی‌های برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج تأثیر مثبتی بر روند پیری دارند، به‌ویژه وقتی صحبت از سلامت شناختی شما می‌شود.

مطالعه 2018 منتشر شده در Neurology; این مطالعه ترکیبات خاصی را که در سبزی‌های برگ‌دار یافت می‌شود (از جمله مواردی مانند لوتئین، فولات، بتاکاروتن و ویتامین K) و اینکه چگونه ممکن است بر زوال شناختی در طول زمان تأثیر بگذارند، بررسی کرد.

شرکت کنندگان در این مطالعه همگی بین 58 تا 99 سال سن داشتند و هیچ موردی از زوال عقل یا سایر اختلالات شناختی قابل توجه نداشتند. پس از تقریباً پنج سال، شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌هایی را درباره میزان مصرف غذا و چندین ارزیابی شناختی تکمیل کردند.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم سبزی های برگدار بیشتری مصرف می کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، زوال شناختی کندتری دارند. نه تنها این، بلکه بزرگسالانی که به طور متوسط ​​1.3 وعده سبزی در روز مصرف می‌کردند، نسبت به 11 سال جوان‌تر از سن فعلی‌شان، کاهش شناختی آهسته‌تری داشتند.

مطالعه‌ای در دانشگاه ایلینویز به بررسی اثرات شناختی سبزی‌های برگ‌دار روی بزرگسالان بین ۲۵ تا ۴۵ سال پرداخت، زیرا طبق گفته‌های محققان، افراد می‌توانند از سن ۳۰ سالگی متوجه تأثیر زوال شناختی شوند. لوتئین، یک ترکیب خاص موجود در اسفناج، کلم پیچ، آووکادو و تخم‌مرغ، دارای خواص محافظتی مرتبط با عملکرد و رشد شناختی است. در واقع، شرکت‌کنندگان مسن‌تری که لوتئین بیشتری مصرف می‌کردند، نتایج شناختی مشابهی با شرکت‌کنندگان جوان‌تری داشتند که مقدار زیادی از این ماده مغذی را مصرف نمی‌کردند.

فواید مصرف سبزی های برگ دار مرتبط با مغز بی پایان است، اما آنها فقط به سلامت شناختی محدود نمی شوند. همچنین مشخص شده است که کلم پیچ و اسفناج به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کنند و همچنین خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا