سلامت خانواده

با این روش ها کمتر شکر و شیرینی بخورید

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، ترک شکر زمان بر است و تلاش ناگهانی برای ترک این ماده غذایی باعث اضطراب می شود. اضطراب باعث افزایش قند خون می شود و تلاش فرد برای ترک قند را از بین می برد. برای ترک شکر یا کاهش مصرف آن، باید برخی عادات سالم را به سبک زندگی خود اضافه کنید.

آب بنوشید: میل شدید به مصرف شکر و غذاهای شیرین می تواند نشانه کم آبی بدن باشد. بنابراین قبل از اینکه به سراغ شکر بروید، یک لیوان آب بنوشید و منتظر بمانید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. مطمئن باشید میل شما به مصرف این ماده غذایی تا حد زیادی کاهش می یابد.

با نام های مختلف شکر آشنا شوید: شکر با نام های مختلف روی بسته بندی مواد غذایی درج شده است. برخی از این نام ها عبارتند از گلوکز، فروکتوز، دکستروز و غیره. بدتر از همه، قند در غذاهایی است که شما به آنها فکر نمی کنید. سس باربیکیو، سس پاستا، سس سالاد، لوبیا پخته و غیره حاوی شکر هستند. قبل از افزودن برچسب های مواد غذایی به سبد خرید خود، عادت کنید که برچسب های مواد غذایی را بخوانید.

خوب بخوابید: وقتی خسته هستید، بدن شما به انرژی بیشتری نیاز دارد و بیشتر به دنبال غذاهای شیرین خواهید بود. این تمایل معمولاً به دلیل دیر خوابیدن یا زود بیدار شدن است. کارشناسان توصیه می کنند که حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید. اگر به دلیل خستگی احساس گرسنگی می کنید و نیاز به غذا دارید، یک میان وعده کوچک بدون شکر بخورید.

پیاده روی کنید: با افزایش فعالیت بدنی، شاهد افزایش انرژی، کاهش استرس و کاهش سطح قند خون خواهید بود. کارشناسان توصیه می کنند 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید. می توانید با 10 دقیقه پیاده روی در روز شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. با افزایش فعالیت بدنی، تمایل شما به غذاهای سالم افزایش می یابد.

پروتئین بخورید: خوردن پروتئین راهی آسان برای کاهش میل به شکر است. پروتئین برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد و هوس کمتری برای کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده خواهید داشت. غذاهایی مانند مرغ، تخم مرغ، آجیل و حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس و همچنین ماست کم چرب منابع خوبی از پروتئین هستند.

کمتر قهوه بنوشیدقهوه ادرار آور است و سطح آب بدن را کاهش می دهد. کم آبی یکی از دلایل مهم نوسانات قند خون است. اگر عاشق شکر هستید، سعی کنید قهوه خود را به یک فنجان در روز محدود کنید و چای سبز بیشتری بنوشید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا