سلامت خانواده

با این روش ساده خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بسیاری از مطالعات تخصصی نشان داده اند که پیاده روی خطر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، بیماری های قلبی، سکته و برخی سرطان ها را کاهش می دهد، ضمن تقویت استخوان ها، سلامت مغز را بهبود می بخشد، از زوال عقل و افسردگی پیشگیری می کند و همچنین باعث می شود. کاهش وزن

یکی از مزایای پیاده روی که نمی توان آن را نادیده گرفت تاثیر آن در کاهش قند خون است. البته نیازی نیست که زمان زیادی را صرف آن کنیم. بر اساس نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله “Sports Medicine” در سال 2022، دو تا پنج دقیقه پیاده روی بعد از غذا برای کاهش سطح قند خون کافی است.

آیدان بافی، یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشجوی دکترا در گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه لیمریک در ایرلند، می‌گوید که ایستادن بعد از غذا نیز می‌تواند کمک کند، اما نه به اندازه راه رفتن.

بافی گفت: ایستادن متناوب بعد از غذا قند خون را در مقایسه با نشستن طولانی 9.51 درصد کاهش می دهد. با این حال، پیاده روی متناوب و آهسته در طول روز منجر به کاهش 17.01 درصدی بیشتر قند خون در مقایسه با نشستن طولانی مدت می شود.

به گفته متخصصان، اجتناب از افزایش قند خون برای بدن مفید است زیرا افزایش شدید و افت سریع سطح قند خون خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که سطح قند خون در عرض 60 تا 90 دقیقه پس از خوردن غذا افزایش می یابد. بنابراین بهتر است بلافاصله پس از اتمام غذا حرکت کنید.

ورزش چگونه قند خون را پاک می کند؟

به گزارش ایندیپندنت، ماهیچه ها برای عملکرد خود به گلوکز نیاز دارند، بنابراین ورزش مقدار قند موجود در جریان خون را کاهش می دهد زیرا برای حرکت عضلات استفاده می شود.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، افرادی که حدود 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی دارند، 33 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از همه علل هستند (مرگ به هر علتی برای یک جمعیت در یک دوره زمانی خاص).

این بدان معناست که اگر هر روز هفته فقط 21 دقیقه از جای خود بلند شوید و حرکت کنید، خطر مرگ به دلایل مختلف را تا حدود یک سوم کاهش می دهید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا