سلامت خانواده

با این داروی گیاهی بوی بد دهان و ده ها مزیت دیگر را از بین ببرید

به گزارش آنلاین از سلامت نیوز، هل می تواند به درمان بیماری های شایع و همچنین بیماری های حاد و جدی کمک کند. این موارد عبارتند از:

بوی بد دهان را از بین ببرید
هل یکی از درمان های خانگی موثر برای بوی بد دهان است. جویدن دانه های هل و ریحان می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. برخی از آدامس ها حتی از هل برای بهبود بوی بد دهان استفاده می کنند.

پوسیدگی دندان
هل نه تنها می‌تواند باکتری‌هایی را که باعث بوی بد دهان می‌شوند از بین ببرد، بلکه می‌تواند از ایجاد پوسیدگی دندان جلوگیری کند و حتی پوسیدگی و تخریب دندان را معکوس کند. این ماده تمام مزایای آدامس پاک کننده را دارد و معایب آن مانند چسبندگی را ندارد.

سرطان
تحقیقات نشان می دهد که وقتی نوبت به سرطان می رسد، هل پتانسیل مبارزه با آن را دارد. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که هل به عنوان یک عامل پیشگیری کننده عمل می‌کند یا می‌تواند برای به تاخیر انداختن، مهار یا معکوس کردن تشکیل سرطان عمل کند. به طور کلی، مواد شیمیایی گیاهی موجود در هل مانند سینئول و لیمونن می توانند نقش محافظتی در برابر ابتلا به سرطان داشته باشند.

فشار خون
هل می تواند به کاهش فشار خون در افراد کمک کند، که یک نکته کلیدی برای حفظ سلامت قلب و کلیه است. یکی از مطالعات انجام شده حدود 20 نفر را که اخیراً مبتلا به فشار خون مرحله اول تشخیص داده شده بودند مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه روزانه سه گرم پودر هل در دوزهای منقسم به مدت 12 هفته استفاده شد. نتایج عالی بود.

هل نه تنها به افراد کمک کرد تا فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و فشار خون متوسط ​​را کاهش دهند، بلکه سطح آنتی اکسیدان ها را تا 90 درصد افزایش داد.

کنترل دیابت
هل سرشار از منگنز است که آن را برای بیماران دیابتی و کسانی که با مشکلات قند خون دست و پنجه نرم می کنند، انتخابی عالی می کند.

تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت معمولا سطح منگنز پایینی دارند. هنوز مشخص نیست که آیا وجود دیابت باعث کاهش سطح منگنز می شود یا اینکه سطوح پایین منگنز در چنین شرایطی دخیل است یا خیر. با این حال، افزودن منگنز به رژیم غذایی یک ایده هوشمندانه برای بیماران دیابتی است، به همین دلیل است که باید از این ادویه به عنوان بخشی از رژیم غذایی دیابتی خود استفاده کنید.

سلامت دستگاه گوارش
هل یک درمان سنتی در طب چینی و آیورودا است که می تواند برای بهبود مشکلات گوارشی مانند درد شکم استفاده شود، اما علم نیز از این موضوع حمایت می کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هل وقتی از کمک به حل مشکلات گوارشی صحبت می‌کند، رتبه بالاتری نسبت به سایر ادویه‌ها خواهد داشت.

عصاره متانولی ادویه جات یکی از مواردی است که می تواند در کنترل ناراحتی های گوارشی مانند اسیدیته، گاز، گرفتگی شکم و نفخ مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که هل اثر محافظتی بر معده دارد و به بهبود زخم معده کمک می کند. .

آسم
هل همچنین می تواند افرادی را که با مشکلات تنفسی مانند آسم مواجه هستند بهبود بخشد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا