اخبار سلامت

باید از افزایش ظرفیت پزشکی به نفع مناطق محروم استفاده کنیم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرخندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی جزو دانشجویان برجسته و فرهیخته کشور هستند، اظهار داشت: هدف ماست. باید رسیدن به مرزهای دانش در دنیا باشد و این وظیفه دانش آموزان است.

وی افزود: آینده کشور را دانشجویان می سازند و ما در همه زمینه ها دست یاری به سوی شما جوانان به ویژه دانشجویان علوم پزشکی دراز می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تلاش کنیم علم و دانش ما به نفع جامعه باشد. هدف ما باید شناسایی نیازهای بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا اقدامات لازم در زمینه تولید دارو و مواد غذایی انجام شود.

وی تصریح کرد: هر کشوری باید به نخبگان خود احترام بگذارد و از دانش آنها به نفع کشور استفاده کند، در عین حال بهترین امکانات و شرایط را برای فعالیت آنها فراهم کند که این مهم ترین راهکار برای بقای نخبگان است.

وی همچنین ادامه داد: باید نسبت به مردم کشورمان تعصب داشته باشیم و اگر قدمی به جلو برداریم قطعا مسائل کشورمان حل می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر انجام تحقیقات و مقالات کاربردی گفت: باید پژوهش ها را با نیازهای کشور تطبیق دهیم.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت پزشکی باید پیوست های مضاعف، تامین اعتبار برای آموزش و تامین اساتید و نیروی انسانی برای آموزش دانشجو در نظر گرفته شود.

ظفرکندی به مشکلات دستیاران اشاره کرد و گفت: برنامه ها و آیین نامه های مربوط به دستیاران مربوط به گذشته است و در گام اول برای تسهیل شرایط دستیاران و مشکلات آنها در دوره دستیاری و همچنین شروع به کار، آیین نامه را بررسی می کنیم. آنها را به حداقل برسانید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا