سلامت خانواده

بایدن یا ترامپ؟ انتخاب چینی ها کدام است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از یورونیوز، پیش از اولین مناظره مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، ایالات متحده آمریکا ارزیابی می کند که چین هیچ چیز واضحی بین این دو نامزد ندارد.

چند منبع امنیتی آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود در گفتگو با بلومبرگ گفته‌اند که به نظر می‌رسد برای پکن فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور آتی آمریکا باشد.

این نتیجه گیری نشان می دهد که مقامات پکن، مانند همتایان خود در واشنگتن، بر این باورند که روابط بین اقتصاد بزرگ جهان علیرغم بهبود نسبی که در نهایت با هدف جستجو برای مدیریت اختلافات مطرح شده، در بلندمدت روند نزولی خواهد داشت. در سالهای اخیر، دو کشور بر سر چیزهایی از فناوری گرفته شده تا حقوق بشر و دریای چین جنوبی با هم اختلافات جدید داشته اند.

چند منبع چینی که آنها هم نخواستند نامشان فاش شوند به بلومبرگ گفته اند از نظر پکن هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد دارند چین را داشته باشند و این کشور را مختل نمی کنند.

گائو ژیکای، یک دیپلمات سابق چینی که به عنوان مترجم دنگ شیائوپینگ رهبر اسبق چین در این خصوص می‌گوید: «می‌توانم بگویم هیچ فرقی نمی‌کند. بایدن جنگی جنگی سرد است که برایشجوی ندارد که جهان را به درگیری سوق دهد، در حالی که ممکن است یک تحریم‌ها و تعارف‌هایی را علیه چین اعمال می‌کنند که در راهبرد «اول آمریکا» است که در دوره پیشین ریاست جمهوری جمهوری او هم شاهدش بودیم. .»

برخی از ناظران معتقدند که دولت دوم می‌تواند مشکلات مهمی برای پکن ایجاد کند. تصمیم در اولین دوره ریاست جمهوری خود جنگ تجاری علیه چین بر پا کرد، روابط سطح بالا با تایوان را افزایش داد و بر تغییر استراتژی نظامی آمریکا برای مقابله با پکن تمرکز داشت. در پایان دوران ریاست جمهوری او، بسیاری از روابط میان چین و آمریکا را دوره‌ای از جنگ سرد جدید ارزیابی می‌کنند.

با این روابط این دو قدرت جهانی در دوران بایدن هم تفاوتی با دوره پیشین نداشت و تنش‌ها میان پکن و کاهشی را تجربه نکردند.

مقام‌های چینی و آمریکایی که سران حزب کمونیست معتقدند که دولت دوم احتمالاً با بیانات حرکت آمیز، سیاست گذاری غیرقابل پیش‌قابل و فشار مجدد برای ضد بینی پکن همراه خواهد بود. در طول مبارزات انتخاباتی انتخابات، او ایده اعمال تعرفه 6 درصدی برهای ساخت چین را مطرح کرده است.

مقام‌های چینی معتقدند طرف دیگر ماجرای این است که این حکومت جمهوری اسلامی می‌تواند با متحدانش راضی کند و فرصت‌هایی را برای پکن باز کند. اولین دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور سابق با اصطکاک مکرر با اتحادیه اروپا برای هزینه های دفاعی و همچنین شکایات دوره های هزینه ای که ایالات متحده از ژاپن و کره جنوبی می کند، همراه بود.

یکی از مقامات چینی به‌مبرگ می‌گوید که چه چیزی می‌تواند نسبت به بهتر شدن بلوک‌های بیشتر برای انجام این کار امکان پذیر باشد، اما از یک سو موقعیت‌های احتمالی می‌توان برای چین تصمیم‌گیری کرد و از سوی دیگر دورنمای دوم ریاست جمهوری باید به پکن بسیار بیشتری برسد.

به گفته مقامات آمریکایی و چینی، مهم برای سیاست های چینی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا