اخبار سلامت

بانک شیر در بیمارستان کودکان مفید افتتاح شد/ فواید شیر مادر

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، صبح امروز طی مراسمی بانک شیر بیمارستان کودکان مفید به عنوان اولین بانک شیر مادر در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حمایت دکتر عابدی به بهره برداری رسید. داروسازی.

750 بانک شیر در جهان وجود دارد

شمس الله نوری پور; رئیس بیمارستان کودکان مفید در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: بانک شیر بیمارستان مفید اولین بانک شیر در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که به بهره برداری می رسد. اهدای شیر فرهنگی است که قدمت آن به تاریخ بازمی‌گردد، بسیاری از زنان در گذشته پرستار بچه‌ها بودند و به مرور زمان به دلیل انتقال بیماری‌ها و عفونت‌ها از طریق شیر مادر، دنیا نیاز به افتتاح بانک شیر را احساس کرد و 120 سال پیش ابتدا بانک شیر در اروپا افتتاح شد و اکنون بیش از 750 بانک شیر در سراسر جهان وجود دارد.

وی افزود: ایران نیز یکی از کشورهایی است که وارد فرهنگ افتتاح بانک شیر شده است و در بیمارستان کودکان مفید، بیمارستان اکبرآبادی و حضرت ولیعصر تهران بانک شیر وجود دارد. اولین بانک شیر ایران در شهر تبریز افتتاح شد و این شیرها را در بیمارستان الزهرا (س) تهیه می کند.

اهدای شیر رایگان توسط مادران ایرانی

رئیس بیمارستان کودکان مفید با بیان اینکه شیری که وارد بانک شیر می شود توسط مادران اهدا می شود، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا وقتی مادری می خواهد شیر خود را به بانک شیر اهدا کند در ازای دریافت پول این کار را انجام می دهد. اما در ایران مادران شیر اهدا می کنند. این کار را به صورت رایگان انجام می دهند و طی یک فرآیند ابتدا شیرها منجمد و سپس ذوب و پاستوریزه و منجمد می شوند تا در مرحله مصرف قرار گیرند.

فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر

وی به فواید استفاده از شیر مادر برای نوزادان اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از بیماری های مهمی که در نوزادان وجود دارد و بسیار کشنده است و در برخی موارد منجر به جراحی می شود، آنتروکولیت نکروزان است که فقط با شیردهی قابل پیشگیری است و هیچ دارویی ندارد. برای آن به جز شیر مادر کشف شده است. همچنین بیماری هایی مانند چاقی، آسم، آلرژی و بسیاری از بیماری های دیگر در کودکان شیرده کاهش می یابد.

رئیس بیمارستان اطفال مفید گفت: بانک شیر مادر به همت داروخانه دکتر عابدی در بیمارستان راه اندازی شده است و در صورت تداوم این جریان خوب، تمامی کودکان متولد شده در ایران از مزایای این شیر بهره مند خواهند شد.

جلوگیری از مرگ یک میلیون نوزاد با شیر مادر

در ادامه علی اکبر سیاری; رئیس گروه گوارش بیمارستان مفید تصریح کرد: خوشحالیم که در خدمت سلامت مردم ایران هستیم و این کار را برای کودکان با عشق انجام می دهیم. مسائل متعددی در دنیا وجود دارد که بی بدیل هستند، از جمله محبت مادر، شیر مادر و نیکی های ماندگار. راه اندازی بیمارستان مفید توسط آقای مفید و این بانک شیر توسط داروسازی دکتر عابدی خیر ماندگار است.

وی افزود: یکی از بدترین اتفاقاتی که در یک خانواده می تواند رخ دهد مرگ فرزندان است، سالانه 4 میلیون نوزاد در دنیا جان خود را از دست می دهند، در حالی که اگر در اولین ساعت تولد شیر مادر مصرف کنند، مرگ یک میلیون نوزاد می تواند جلوگیری شود و ایجاد بانک شیر مادر از مرگ زودرس نوزادان یا ناتوانی آنها جلوگیری شود.

سیاری ادامه داد: در اسلام به فواید شیر مادر نیز اشاره شده و بحث های علمی و تجربی نیز بر این موضوع تاکید دارد.

تاریخچه ۷۸ ساله داروخانه دکتر عبیدی

در ادامه این مراسم سید امیر رضویان; مدیرعامل داروسازی دکتر عبیدی بیان کرد: داروسازی دکتر عبیدی در سال 1325 افتتاح شد و اکنون پس از 78 سال، داروسازی عبیدی به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های داروسازی کشور شناخته می شود.

وی افزود: تمرکز داروسازی عبیدی بر روی داروهای قلب و عروق است و روزانه 4.5 میلیون بیمار مزمن در کشور داریم که داروهای ساخت داروخانه دکتر عبیدی را مصرف می کنند و مفتخریم که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده ایم. در این شرکت کار کنید.” ما معتقدیم با داروهای باکیفیت می توانیم امید به زندگی را در کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا