علمی و فناوری

بازی همستر کامبت لانه‌ای برای هکرها شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گزارش تریدینگ ویو، کاربران این بازی رایانه ای مبتنی بر تلگرام که یکی از بازی های موبایلی با بیشترین میزان رشد است، هدف حملات فیشینگ قرار گرفته اند. در طول این حملات، کلاهبرداران قربانیان را فریب داده و آنها را مجبور به انجام فعالیت هایی می کنند که به نفع آنهاست.

شرکت امنیت سایبری کسپرسکی اخیراً این حملات فیشینگ را مشاهده کرده است. کارشناس امنیت سایبری اولگا سویستونوا می گوید: تیم ما یک سری کلاهبرداری را کشف کرده است که کاربران همستر کمبت را هدف قرار می دهد. در یکی از این کلاهبرداری ها، هکرها با وعده تبدیل سکه های درون بازی به روبل، قربانیان را به لینک های فیشینگ هدایت می کنند. کاربران باید اطلاعات اکانت تلگرام خود را در این لینک ها وارد کنند.

هنگامی که هکرها اطلاعات کاربر را دریافت می کنند، یک حمله فیشینگ انجام می دهند. این کارشناس امنیت سایبری در ادامه می گوید: هکرها پس از دسترسی به حساب های شخصی افراد، آنها را مجبور به سرقت اطلاعات، اخاذی و ارسال پیام های کلاهبرداری می کنند. چنین حملاتی در روسیه قربانیانی داشته است، اما کلاهبرداران در کشورهای دیگر نیز ممکن است کاربران را به همین روش فریب دهند.

علاوه بر این، کلاهبرداران ارزهای دیجیتال ممکن است کاربران را با فرآیندهای airdrop جعلی فریب دهند و آنها را به سمت لینک های جعلی سوق دهند.

ایردراپ های جعلی همستر کمبت به معنای سرقت اطلاعات حیاتی کیف پول کاربر است. آنها همچنین سایت‌های فیشینگ ایجاد می‌کنند که ادعا می‌کنند ارزهای دیجیتال با تخفیف می‌فروشند و کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات دسترسی به کیف پول رمزنگاری‌شان را فاش کنند.

Hamster Combat یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین است که در 81 روز 239 میلیون کاربر را به خود جذب کرد. این بازی که فقط با کلیک های مداوم انجام می شود روزانه 4-5 میلیون کاربر جدید دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا