سلامت خانواده

بازگشت اوپل با 3 خودرو به ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ غرفه پرشیا خودرو در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و برخلاف بسیاری از شرکت های دیگر که در سال های گذشته عمدتاً از محصولات چینی مونتاژی یا وارداتی در نمایشگاه های مختلف خودرو استفاده می کردند، این بار محصولات یک برند بسیار اصیل هستند. آلمانی در غرفه پرشیا خودرو به نمایش گذاشته شده است.
البته در حال حاضر خبری از عرضه محصولات بی ام و توسط پرشیا خودرو نیست و در عوض سه خودروی ساخت اوپل در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 به چشم می خورد.

موکا، کورسا و کراس لند سه محصول جدید اوپل هستند که پرشیا خودرو قصد دارد آنها را وارد بازار کشور کند.
در این میان به نظر می رسد که اوپل موکا شرایط جذاب تری برای مشتریان ایرانی دارد. این کراس اوور کوچک با نسل دوم خود به بازار ایران می آید که به طور قطع می توان آن را هم از نظر طراحی و هم از نظر قابلیت های فنی گزینه مناسبی برای خانواده ها و جوانان دانست.

اپل موکا وارداتی پرشیا خودرو مجهز به موتور سه سیلندر 1200 سی سی توربوشارژ و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT است که قدرت مناسب 130 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را برای این خودرو جمع و جور با وزن تقریبی 1200 کیلوگرم فراهم می کند. شتاب 0 تا 100 اوپل موکا حدود 9.2 ثانیه گفته می شود و بر این اساس می توان آن را یک خودروی بنزینی نسبتاً سرزنده و چابک در مقایسه با سایر کراس اوورهای بازار کشور دانست.

فرمان برقی کروز کنترل، شش ایربگ، کنترل پایداری، استارت دکمه ای، صفحه نمایش لمسی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، ناوبری، بلوتوث، تهویه مطبوع دیجیتال و … از مهمترین تجهیزات ایمنی این کراس اوور کوچک اروپایی است. .

بازگشت اوپل با 3 خودرو به ایران

مدل کورسا نیز یکی از هاچ بک های کوچک اوپل است که توسط پرشیا خودرو وارد ایران می شود. این محصول سال هاست که در نسل های مختلف به بازار عرضه می شود و هم اکنون نسل جدید متولد 2019 آن با نام کورسا اف به سبد خودروهای وارداتی پرشیا خودرو اضافه شده است. کورسا اف از نظر مشخصات فنی به موتور سه سیلندر با قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر مجهز شده است. در نتیجه شتاب آن کمتر از موکا بوده و به حدود 10.9 ثانیه می رسد. امکانات اوپل کورسا جدید مشابه موکا است اما هیچ نشانی از استارت دکمه ای در این خودرو دیده نمی شود.

بازگشت اوپل با 3 خودرو به ایران

اما دیگر محصول اوپل که توسط پرشیا خودرو به ایران آورده شده، یکی دیگر از کراس اوورهای کوچک سگمنت B به نام کراس لند است که در سال 2017 وارد بازارهای جهانی شد و اکنون در نسخه فیس لیفت شده به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.
موتور و گیربکس کروسلند از نظر مشخصات فنی کاملا مشابه اوپل موکا است. اما به دلیل وزن بیشتر و ساختار بدنه متفاوت، شتاب آن کمی کمتر از موکا بوده و به 10.2 ثانیه می رسد. همچنین از نظر امکانات و آپشن ها، اوپل کراس لند کاملا مشابه اوپل موکای وارداتی پرشیا خودرو است و همین تجهیزات و امکانات در این کراس اوور کوچک نیز به چشم می خورد.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از خودروهای جدید پرشیا خودرو و سایر شرکت ها طی روزهای 22 تا 25 خردادماه به نمایشگاه های دائمی شیراز مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا