سلامت خانواده

بازماندگان باید سود سهام عدالت را بخوانند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی افزود: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند که اکثر این شرکت ها با کمبود سهام مواجه هستند. نقدینگی نیز توصیه کردیم که سود سهام پرداخت شود. امیدواریم بتوانیم این سودها را جمع آوری کنیم و مابقی سود سهام را تا خرداد ماه پرداخت کنیم.

به گفته مسئولان سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنان پیگیر پرداخت سود سهام عدالت شرکت ها هستند. عدم واریز سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها که باعث شد این سود به سه مرحله تقسیم شود.

قرار بود سود سهام عدالت عملکرد مالی 1401 در دو مرحله واریز شود که سوء نیت برخی شرکت ها باعث شد این سود سه مرحله ای شود.

در پایان آذرماه سال گذشته که مرحله اول عملکرد شرکت مربوط به سال مالی 1401 به حساب سهامداران واریز شد، دومین مرحله از واریز سود سهام عدالت در تاریخ 3 اسفند ماه بود که هزار تومان مبلغ 446 رسید. هزار تومان، 532 هزار تومان 482 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومان 906 هزار تومان رسید.

سود عملکرد مالی مربوط به سال 1401 شرکت های سهامی خاص که تسویه نشد و 8 فروردین مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در این باره گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها مرتکب تخلف شوند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. اکثر شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام باید پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این سودها را جمع آوری کنیم و باقی مانده سهام عدالت را پرداخت کنیم.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مرحله اول و دوم سود سهام عدالت به حساب صمت واریز نکرده اند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

در این خصوص مهدی حاجیوند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، درباره آخرین وضعیت مرحله سوم واریز سود سهام عدالت و تسویه آن گفت: سهامداران نیازی به پرداخت سود سهام عدالت ندارند. برای دریافت سود سهام عدالت به محل مشخصی مراجعه کنید و سود فاز سوم حقوق صاحبان سهام در رسیدهای شرکت ها مانند دوره های قبل به حساب افراد واریز می شود.

اگر سود سهام دریافت نمی کنید بخوانید روشی بسیار ساده برای دریافت سود سهام

وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و همچنان پیگیری ها از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است.

در ادامه دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تصریح کرد: به طور کلی برای دریافت سود سهام عدالت، سهامداران به جایی نرسند و هیچ مدرکی به کسی ندهند و سهامداران باید به هوشمند به منظور دریافت سود سهام عدالت. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ عنوان با آنها تماس گرفته نمی شود و زمانی که فاز سوم سود و تسویه حقوق صاحبان سهام مشخص شد مانند سال های گذشته سود واریز می شود. به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند. خواهد بود. در نهایت سهامداران اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت و سایر موارد مرتبط با این حوزه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده اند.

وی همچنین پیشتر اظهار داشت: در صورت عدم واریز سود سهام عدالت توسط این شرکت ها، سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد قطعا اقدام مناسبی را انجام خواهد داد. تا این سود به سهامداران پرداخت شود.

پیش از این شرکت سپرده سرمایه گذاری مرکزی اعلام کرده بود: سود سهام عدالت برای اشخاص حقیقی به شش دلیل واریز نمی شود که از جمله دلایل عدم دریافت سود سهام عدالت می توان به اشتباه درج شماره، حساب مشترک بانکی، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت اشاره کرد. ، انسداد حساب بانکی و داشتن حساب ارزی ذکر شده است.

در نهایت گفته اید مرکز تماس 1569 شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا