اخبار سلامت

بازار 6000 میلیارد دلاری محصولات حلال/موانع صادرات در ایران

حسین رستگار گفت: محصولات حلال شامل طیف گسترده ای از مواد غذایی ، دارو ، لوازم آرایشی و سلامت است که مطابق با استانداردهای مذهبی تولید می شود ، گفت: “ایران به دلیل جمعیت مسلمان ، ظرفیت علمی و زیرساخت های بهداشتی ، از ظرفیت بالایی برای ایفای نقش در بازار جهانی برخوردار است.”

وی ارزش بازار جهانی محصولات حلال را در حدود 6000 میلیارد دلار اعلام کرد ، و افزود که عدم هماهنگی بین دستگاه ها ، ضعف در برندسازی بین المللی ، عدم عضویت مؤثر در آژانس های نظارتی و آشنایی محدود برخی از تولید کنندگان با الزامات فقه و فنی مهمترین موانع برای صادرات در کشور است.

به گفته وی ، مرکز تحقیقات حلال در سالهای اخیر با مؤسسات داخلی و خارجی مؤثر بوده است و برای تبادل اطلاعات و صدور محصولات بهداشتی و بهداشتی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی تأکید کرد: ایران آماده است تا از نظر موقعیت جغرافیایی ، منابع متنوع و توانایی علمی به یکی از قطب های تولید و صادرات محصولات حلال تبدیل شود. تحقق این هدف مستلزم توسعه نقشه راه ملی ، تقویت زیرساخت های آزمایشگاهی ، آموزش تولید کنندگان ، توسعه یک سیستم حسابرسی و حمایت از نوآوری است.

در پایان ، رئیس مرکز تحقیقات حلال ، با اشاره به نقش تولید کنندگان ، کارآفرینان و نخبگان علمی در این مسیر ، گفت: “آگاهی از بازارهای هدف ، مشاهده فقه و الزامات فنی ، دریافت گواهینامه های معتبر و سرمایه گذاری در فن آوری های جدید می تواند منجر به بهبود کیفیت محصولات ایرانیا و حضور قوی تر در بازار جهانی شود.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا