بازار ۷ میلیارد دلاری محصولات بهداشتی و آرایشی در ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، محمود آل بویه، با بیان اینکه حوزه آرایشی و بهداشتی در ایران از نظر تنوع تولید، کیفیت محصول و رعایت اصول تولید بهینه یا GMP در وضعیت بسیار بالایی قرار دارد، گفت: این صنعت یکی از بخش های مهم و موثر در اقتصاد سلامت کشور است.
وی افزود: بازار جهانی لوازم آرایشی و بهداشتی در سال 2024 به بیش از 340 میلیارد دلار خواهد رسید و پیش بینی می شود تا سال 2030 از مرز 560 میلیارد دلار عبور کند و سهم بازار ایران تا سال 2025 حدود 7 میلیارد دلار برآورد می شود که ظرفیت مناسبی برای توسعه تولید داخلی و حضور در بازارهای منطقه ایجاد می کند.
مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به فعالیت بیش از 1000 کارخانه در این حوزه گفت: بخش قابل توجهی از این واحدها دارای استانداردهای فنی و الزامات کیفی بوده و امکان ورود به تولید بدون کارخانه، تولید قراردادی و برندسازی انحصاری را دارند. سازمان غذا و دارو نیز از حداکثر استفاده از ظرفیت های خالی این صنایع در چارچوب مقررات موجود حمایت می کند.
آل بویه ادامه داد: در حال حاضر بیش از 60 درصد کارخانه های فعال کشور قادر به ارائه خدمات تولید قراردادی هستند و سازمان غذا و دارو برای تشویق صنایع برنامه ریزی کرده است تا این رقم به 100 درصد برسد و تمام ظرفیت های صنعتی موجود وارد چرخه تولید شود.
وی سرمایه گذاری در تولید داخلی را سرمایه ای برای مردم و آینده اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: توسعه تولید پیمانی می تواند ظرفیت های استفاده نشده کارخانه ها را به فرصت های اقتصادی و اشتغال پایدار تبدیل کند.



