بهداشت و درمان

بادام و گردو به کنترل فشار خون کمک می‌کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، فشار خون بالا یک مشکل سلامتی بسیار جدی است که نیاز به کنترل دارد، در حالی که استفاده از برخی داروها و تغییر سبک زندگی اغلب به کنترل فشار خون کمک می کند، اما مصرف از میان برخی از مواد غذایی مانند میوه های خشک می تواند در این زمینه موثر باشد، در ادامه به بررسی میوه های خشکی می پردازیم که می توانند به کاهش علائم فشار خون کمک کنند:

بادام ها

بادام سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت قلب مفید است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف بادام می تواند به کاهش سطح فشار خون بالا در افراد مبتلا به کلسترول بالا کمک کند. بادام سرشار از منیزیم است که به بهبود عملکرد رگ های خونی کمک می کند، مصرف روزانه چند عدد بادام می تواند بخش قابل توجهی از نیاز بدن به منیزیم را تامین کند و فشار خون را کنترل کند.

گردو

گردو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که با سلامت قلب مرتبط است، نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم گردو می تواند فشار خون را کاهش دهد و عملکرد قلب و عروق را بهبود بخشد، اسید آلفا لینولنیک (ALA) موجود در گردو به کاهش فشار خون کمک می کند. التهاب و بهبود سلامت شریانی، آنها را به گزینه ای عالی برای مدیریت فشار خون بالا تبدیل می کند.

کشمش

محققان با انجام بررسی های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف سه بار کشمش در روز می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کشمش سرشار از پتاسیم است که به تعادل سطح سدیم در بدن کمک می کند و فشار خون را در محدوده مناسب نگه می دارد.

پسته

نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم پسته به دلیل محتوای غنی پتاسیم و چربی های سالم می تواند فشار خون سیستولیک را کاهش دهد. چربی های تک غیراشباع موجود در پسته با کاهش کلسترول مضر و التهاب به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

تاریخ

خرما به طور طبیعی شیرین و سرشار از مواد مغذی ضروری است که بدن به آن نیاز دارد، متخصصان تغذیه معتقدند خرما سرشار از آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است که می تواند به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند، قندهای طبیعی موجود در آن جایگزین سالم تری است. این برای شیرینی های فرآوری شده است که خطر و عوارض مربوط به فشار خون را کاهش می دهد.

بادام هندی

بادام هندی یکی دیگر از میوه های خشک عالی برای کنترل فشار خون است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم بادام هندی به دلیل داشتن منیزیم بالا و چربی سالم می تواند فشار خون سیستولیک را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود بخشد. بادام هندی سرشار از فیبر است و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا