سلامت خانواده

این 3 آجیل پروتئین بیشتری نسبت به تخم مرغ دارند

چیزهای شگفت انگیز زیادی در مورد آجیل وجود دارد، از جمله اینکه چگونه آنها یک بسته کوچک عالی از فیبر و پروتئین هستند. هر دوی این مواد مغذی با کاهش سرعت هضم و ثابت نگه داشتن سطح قند خون برای انرژی پایدار به سیری شما کمک می کنند.

وقتی صحبت از پروتئین می شود، برخی از آجیل ها بیشتر از بقیه می درخشند. در واقع، برخی از مغزها به اندازه تخم مرغ از نظر پروتئین غنی هستند. از آنجایی که تخم مرغ یکی از بهترین غذاهای پرپروتئین است که می توانید بخورید (6 گرم پروتئین)، ما اغلب از آن به عنوان مرجعی برای تشخیص نحوه ترکیب سایر غذاها استفاده می کنیم.

1. بادام زمینی

پروتئین: 7 گرم در هر اونس (1/4 فنجان)

بادام زمینی از نظر فنی یک حبوبات است که در زیر زمین رشد می کند، اما به دلیل طعم، بافت و ارزش غذایی به عنوان آجیل مصرف می شود. دلیلی وجود دارد که چرا بادام زمینی آجیل مورد علاقه آمریکاست: آنها مقرون به صرفه، قابل نگهداری و مغذی هستند و بیش از 7 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر در هر اونس دارند. از بادام زمینی به عنوان میان وعده سیر لذت ببرید یا آن را به غذاهای خوش طعمی مانند کرفس سرخ شده با بادام زمینی اضافه کنید.

2. بادام

پروتئین: 6 گرم در هر اونس (23 بادام)

این آجیل یک نیروگاه است و طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله فیبر و آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهد که هر دو از سلامت قلب حمایت می کنند. این آجیل 3.5 گرم فیبر به ازای هر 23 دانه تامین می کند که بیش از 10 درصد نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند.

مقداری بادام بدون نمک را به عنوان رویه سالاد اضافه کنید، از آنها به عنوان ماده اصلی کیک استفاده کنید، مانند کیک قهوه پرتقالی، یا با تفت دادن بادام و درست کردن یک دسته بادام طعم‌دار، ادویه‌ها را اضافه کنید.

3. پسته

پروتئین: 5.95 گرم در هر اونس بدون پوسته (29 گرم)

پسته به دلیل ویژگی های تغذیه ای باورنکردنی که دارد، از جمله پتاسیم تنظیم کننده فشار خون، ویتامین B6 حمایت کننده سیستم ایمنی و منگنز استخوان ساز، شایسته تقدیر است. تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف منظم پسته ممکن است با افزایش غلظت باکتری های مفید، سلامت میکروبیوم روده شما را بهبود بخشد. پسته به خوبی با پروتئین هایی مانند ماهی و مرغ جفت می شود. از یک غذاساز استفاده کنید تا پسته و آرد سوخاری را در یک آسیاب ریز یا ریز مخلوط کنید و قبل از پختن فیله های ماهی یا مرغ را با این روکش بپوشانید.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا