سلامت خانواده

این گروه بیشتر تحت تاثیر کبد چرب قرار دارند

به گزارش آنلاین، یک مطالعه جدید نشان داد که خوردن فست فود با بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط است. یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی که در آن چربی در کبد تجمع می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دریافتند افراد مبتلا به چاقی یا دیابت که ۲۰ درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از طریق مصرف فست فود دریافت می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر فست فود می خورند یا اصلاً فست فود نمی خورند، چربی کمتری دارند. کبد آنها به شدت افزایش می یابد. و زمانی که یک پنجم یا بیشتر از رژیم غذایی آنها فست فود باشد، افزایش اندکی در چربی کبد دارند.

آنی کارداشیان، متخصص کبد در مؤسسه پزشکی کک و نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: «کبدهای سالم حاوی مقدار کمی چربی، معمولا کمتر از 5 درصد هستند، و حتی افزایش متوسط ​​چربی می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب غیرالکلی شود. مطالعه کنید افزایش شدید چربی کبد به ویژه در افراد مبتلا به چاقی یا دیابت قابل توجه است و احتمالاً به این دلیل است که این شرایط کبد را مستعد تجمع چربی می کند.

این یافته ها همچنین نشان می دهد که مصرف مقادیر نسبتاً متوسط ​​فست فودها که دارای کربوهیدرات و چربی بالایی هستند می تواند به کبد آسیب برساند.

کارداشیان می گوید: «اگر مردم یک وعده غذایی در روز در یک فست فود بخورند، ممکن است فکر کنند مشکلی ندارد. اما اگر آن یک وعده حداقل یک پنجم کالری روزانه باشد، کبد خود را در معرض خطر قرار می دهند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی، که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می شود، می تواند منجر به سیروز یا زخم کبد شود که می تواند منجر به سرطان یا نارسایی کبد شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا