سلامت خانواده

این کفش ها چه ضرری برای خانم ها دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، شاید در روزهایی که بیماری های قلبی و ریوی به دلیل آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته و یا مشکلات درمان بیماران خاص و تهیه داروی آنها در راس اخبار قرار گرفته است، هیچکس به فکر سلامتی نباشد. از پاها، پاهایی که اگر سالم نباشند به شما کمکی نمی‌کنند که به یک پیاده‌روی ساده بروید یا حتی یک خرید کوچک از سوپرمارکت محلی انجام دهید. یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به سلامت پا با آن مواجه هستند، بیماری به نام خار پاشنه است.

دکتر احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست درباره این بیماری به خبرآنلاین گفت: معمولا افرادی که خار پاشنه پا دارند، هنگام بیدار شدن از خواب در ناحیه استخوان پاشنه دچار درد می شوند.

وی ادامه می دهد: این افراد پس از بیدار شدن از خواب و هنگام شروع به راه رفتن، به محض اینکه پای خود را روی زمین می گذارند، احساس درد شدید در ناحیه پاشنه پا می کنند، البته ممکن است پس از مدتی راه رفتن و راه رفتن، درد کاهش یابد. برای پیدا کردن.”

علل خار پاشنه پا

وی با اشاره به علل ابتلا بیماران به خار پاشنه می گوید: ایجاد خار پاشنه نشانه فشار فیزیکی بیش از حد بر روی استخوان پاشنه و استخوانی شدن آن است و طبیعی است که ایستادن طولانی مدت از کفش های نامناسب مانند کفش های کف پاهای سفت و صاف دارند و البته وزن زیاد همراه با کم تحرکی می تواند یکی از عوامل اصلی خار پاشنه باشد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران می گوید: افرادی که خار پاشنه پا دارند ممکن است دچار مشکلاتی مانند کوتاهی تاندون آشیل شوند که کوتاهی تاندون آشیل می تواند از عوارض استفاده از کفش های پاشنه بلند به خصوص در خانم ها باشد.

توصیه ها

موذن زاده در پایان بیان می کند: توصیه ما این است که افرادی که چنین علائمی دارند حتماً به پزشک مراجعه کنند و از پاشنه پا عکس بگیرند، با این اقدام مشخص می شود که فرد دچار خار پاشنه است یا صرفاً التهاب کف پا دارد. البته التهاب کف پا در صورت تداوم می تواند منجر به بروز خار پاشنه پا شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا