سلامت خانواده

این ویتامین ها را برای پیشگیری از آلزایمر مصرف کنید

به گزارش خبرآنلاین، متخصصان تغذیه همیشه رعایت یک رژیم غذایی متعادل را توصیه می کنند و از این طریق می توانیم از دریافت تمام ویتامین ها و مواد مغذی مختلف مورد نیاز روزانه بدن خود مطمئن باشیم.

همشهری در خبری نوشت: یکی از مزایای مهم این سبک تغذیه این است که به پیشگیری از زوال شناختی و عقلانی کمک می‌کند، اما به طور طبیعی با افزایش سن خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی افزایش می‌یابد و با این سوال مواجه می‌شویم که چیست؟ بهترین ویتامین برای محافظت از مغز پیر ما؟

پاسخ این است که یک برنامه غذایی واقعا موثر باید برای نیازهای منحصر به فرد فرد شخصی سازی شود. اما گروهی از ویتامین ها هستند که بیشترین اولویت را برای حفظ جوانی و سلامت مغز دارند: ویتامین های گروه B.

یک مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین نشان داد که افسردگی، زوال عقل و اختلالات روانی اغلب با کمبود ویتامین B مرتبط هستند. راجاپرابهاکاران راجارتینام، روانپزشک و نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید: «کمبود ویتامین B12 به عنوان علت مشکلات شناختی بسیار بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم، به ویژه در میان سالمندانی که تنها زندگی می کنند و به درستی غذا نمی خورند، دارد.

گروه ویتامین B

این گروه شامل هشت ویتامین B مختلف است که هر کدام فواید خاص خود را دارند:

1. افزایش انرژی

ویتامین B1 یا تیامین برای عملکردهای اساسی سلول های ما و متابولیسم مواد مغذی برای تامین انرژی ضروری است. مغز یکی از فعال ترین اندام های بدن از نظر متابولیسمی است و برای جلوگیری از کمبودهایی که می تواند منجر به مشکلات عصبی شود، به حمایت تیامین نیاز دارد.

2. تجزیه داروها

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به آنزیم های موجود در سلول های ما کمک می کند تا واکنش های مهم بدن و مغز را انجام دهند. این ویتامین به رشد سلول ها، تولید انرژی و تجزیه چربی ها و مواد خارجی مانند داروها کمک می کند.

3. کاهش التهاب

ویتامین B3 یا نیاسین شریک بیش از 400 آنزیم است که در تولید موادی مانند کلسترول و چربی مورد نیاز بدن و تبدیل انرژی مورد نیاز اندام ها فعال هستند. نیاسین همچنین یک آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب اضافی کمک می کند.

4. حمایت از سلامت کلی مغز

ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک برای ساخت ترکیبی مولکولی که به آنزیم‌های بدن کمک می‌کند اسیدهای چرب را برای تولید انرژی بسازند و تجزیه کنند، لازم است. این ماده به سلول‌های ما کمک می‌کند تا پروتئین‌های حاملی بسازند که چربی‌های ضروری را تولید می‌کنند و این مهم است زیرا مغز ما از چربی تشکیل شده است، بنابراین این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها در حمایت از سلامت مغز است.

5. مبارزه با بیماری ها

ویتامین B6 یا پیریدوکسین به دلیل نقشی که در پیشگیری از بیماری دارد مهم است و سطوح کافی از این ویتامین خطر ابتلا به تعدادی از سرطان ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، B6 به بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن کمک می کند که از عملکرد سیستم ایمنی و سلامت مغز حمایت می کند.

6. کمک به سلول ها برای ارتباط بهتر

ویتامین B7 که به نام بیوتین نیز شناخته می شود، سیگنال های سلولی را برای ارتباط سریع و کارآمد در سراسر بدن تنظیم می کند. پیام رسانی سلولی از طریق انتقال دهنده های عصبی برای مغز بسیار مهم است.

7. تعادل را ذخیره کنید

ویتامین B9 یا فولات یک مکمل محبوب و یک ویتامین کلیدی برای حمایت از سلامت مغز و اعصاب، عملکرد بهینه انتقال دهنده های عصبی و سلامت روان متعادل است. این ویتامین همچنین سم زدایی سلولی را افزایش می دهد.

8. تقویت قلب

ویتامین B12 یا کوبالامین یک ویتامین ضروری برای تشکیل گلبول های قرمز و DNA و حمایت از رشد و عملکرد سیستم عصبی است. این ویتامین همچنین به تجزیه پروتئینی که بر سلامت قلب و عروق خونی تأثیر می گذارد کمک می کند. این پروتئین برای سلامت مغز نیز مضر است.

دکتر اوما نایدو، نویسنده این مقاله، روانپزشک تغذیه، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد است که همچنین بخش روانپزشکی تغذیه و سبک زندگی را در بیمارستان عمومی ماساچوست هدایت می کند. او مطالعات و مقالات متعددی در زمینه تغذیه برای پیشگیری از افسردگی، اضطراب، PTSD، OCD، ADHD دارد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا