سلامت خانواده

این هفت غذا را هر روز بخورید

به گزارش خبرآنلاین، واضح است که رژیم غذایی تاثیر بسزایی در سلامتی ما دارد. معمولا همه ما می دانیم که کدام غذاها سالم و مفید هستند، اما ممکن است به خوبی ندانیم که برای بهبود سلامتی خود باید چه غذاهایی را هر روز مصرف کنیم. سبزیجات و گیاهان منابع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و فیبر هستند و تنوع سبزیجات و گیاهانی که مصرف می کنید به اندازه میزان مصرف شما اهمیت دارد.

در ادامه به 7 ماده غذایی مغذی که منبع گیاهی دارند اشاره شده است که در دسترس هستند و لازم است آنها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهیم.

1) کلم پیچ

این سبزی سرشار از مواد مغذی از جمله کلسیم و ویتامین K است. این دو ماده برای حفظ استحکام استخوان ها ضروری هستند. همچنین مصرف کلم پیچ برای افرادی که از یبوست رنج می برند بسیار مهم است. این ماده غذایی سرشار از فیبر است و علائم یبوست، التهاب، گرفتگی عضلات شکم و اسهال را کاهش می دهد.

2) گردو

گردو سرشار از چربی است، اما خوشبختانه این چربی نوعی اسید چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب برای سلامت و رشد سلول های جدید مغز بسیار مفید هستند و باعث تقویت حافظه و بهبود تمرکز می شوند.

3) اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین K، کلسیم و ویتامین C است همچنین به دلیل وجود نیترات ها، اسفناج می تواند اثرات مفیدی بر سلامت قلب داشته باشد. نیترات ها برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید هستند زیرا به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کنند. یک مطالعه بالینی در سال 2015 نشان داد که خوردن یک وعده غذایی غنی از نیترات، مانند اسفناج، به گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون در کوتاه مدت کمک می کند.

4) زنجبیل

زنجبیل برای حالت تهوع، بهبود هضم و مبارزه با التهاب معجزه می کند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که زنجبیل به کاهش گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین A1c در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

5) کلم بروکلی

بروکلی یک گیاه مغذی است و فواید بی شماری برای سلامتی دارد. بروکلی سرشار از ترکیب گیاهی قدرتمندی به نام سولفورافان است که به کاهش التهاب، محافظت از DNA و حتی کاهش رشد تومورهای سرطانی کمک می کند. اگرچه بروکلی به تنهایی نمی تواند از سرطان پیشگیری یا درمان کند، اما مصرف روزانه آن اثرات محافظتی زیادی در این زمینه دارد.

6) کلم بروکسل

کلم بروکسل سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین C، لوتئین و زآگزانتین است و می تواند بیماری های چشمی را کاهش دهد. یک بشقاب کلم بروکسل 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C و ویتامین K را تامین می کند همچنین این گیاه به جلوگیری از لخته شدن خون و داشتن استخوان های قوی کمک می کند.

7) زیتون

زیتون منبعی غنی از ویتامین های A و E است و شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ماده غذایی همچنین سرشار از فلاونوئیدها است که خواص ضد التهابی دارند و به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

علاوه بر این، روغن زیتون نه تنها یکی از چربی های سالم است، بلکه تحقیقات جدید نشان می دهد که روغن زیتون می تواند در کاهش زوال شناختی نقش داشته باشد. زمانی که روغن زیتون همراه با سایر غذاهای کم چرب مصرف شود، ابتلا به بیماری ها و حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا