سلامت خانواده

این نوشیدنی گرم باعث کاهش وزن می شود

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در حالی که چای حاوی کافئین و کاتچین (آنتی اکسیدان های طبیعی است که گفته می شود مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می دهد)، تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد استفاده از چای برای کاهش وزن و حفظ وزن نشان می دهد. وزن را نشان می دهد. تبلیغات زیادی در مورد فواید چای وجود دارد، به خصوص در مورد نوشیدن چای و کاهش وزن.

در کنار آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است زیرا یک نوشیدنی همه کاره است که می توان آن را گرم یا سرد سرو کرد. چای همچنین طعم های مختلفی دارد و می تواند به رفع تشنگی، بیدار شدن یا آرامش شما کمک کند. اما آیا نوشیدن چای واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

آیا چای می تواند متابولیسم را افزایش دهد؟
چای، به ویژه چای سبز، به دلیل توانایی آن در افزایش متابولیسم مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی که چای حاوی کافئین و کاتچین است (آنتی اکسیدان های طبیعی که گفته می شود مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می دهند)، تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد استفاده از چای برای کاهش وزن و حفظ وزن نشان می دهد. یک متاآنالیز در سال 2009 که در مجله بین المللی چاقی منتشر شد، کاتچین های موجود در چای را با کاهش وزن متوسط ​​حدود 3 پوند طی 12 هفته مرتبط دانست.

با این حال، یک بررسی جدیدتر نشان داد که نوشیدن چای سبز با کاهش وزن قابل توجهی مرتبط نیست، و از آنجایی که بسیاری از مطالعات از غلظت‌های بسیار بالاتری از کاتچین‌ها نسبت به نوشیدن چای سبز استفاده کرده‌اند، تحقیقات بیشتری برای حمایت از این ادعا مورد نیاز است. چای با افزایش متابولیسم مورد نیاز به کاهش وزن کمک می کند.

در واقع، نوشیدن چای شیرین نشده به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید، که می‌تواند با جلوگیری از پرخوری از تشنگی به اشتباه به کاهش وزن کمک کند.

فواید نوشیدن چای برای سلامتی
چای ممکن است به طور جادویی متابولیسم شما را افزایش ندهد یا به کاهش وزن شما کمک نکند، اما هنوز هم یک نوشیدنی کاملا سالم است! نوشیدن چای، از جمله دمنوش های گیاهی، فواید زیادی برای سلامتی دارد. در واقع، چای های مختلف ممکن است فواید زیر را برای بدن شما داشته باشند:

تسکین مشکلات گوارشی
حفظ سلامت قلب
خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید
تمرکز را افزایش دهید
بیدار نگه داشتنت
خطر سکته مغزی را کاهش دهید
بنابراین حتی اگر چای به کاهش وزن شما کمک نمی کند، دلایل زیادی برای نوشیدن آن وجود دارد.

در یک مطالعه کوچک در مجله Hypertension، نوشیدن چای سیاه، که سرشار از فلاونوئیدها است، با بهبود عملکرد قلبی عروقی مرتبط بود.

مطالعه دیگری از Food & Function نشان داد که چای سیاه و سبز هر دو خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهند. یک مطالعه 13 ساله روی نزدیک به 40000 نفر در هلند نشان داد که افرادی که مکرر چای می نوشند نسبت به افرادی که چای نمی نوشند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

در حالی که چهار نوع چای واقعی تمایل به ارائه بالاترین غلظت آنتی اکسیدان دارند، دمنوش های گیاهی نیز با سلامت قلب بهتر (به ویژه چای هیبیسکوس) و سایر فواید مرتبط هستند.

در پایان
اگر چای می نوشید، مطمئن شوید که برخی از فواید آن را با افزودن شکر یا عسل به فنجان صبح یا عصر خود از دست ندهید.

اگر آن را کمی شیرین‌تر ترجیح می‌دهید، سعی کنید مقدار محدودی شیرین‌کننده اضافه کنید، زیرا یک چای سبز لاته می‌تواند 30 گرم (بیش از 7 قاشق چای‌خوری) شکر داشته باشد که حدود نیمی از آن شکر اضافه شده است (بعضی از آن به طور طبیعی از شیر می‌آیند).

همچنین، چای های بسته بندی شده، دمنوش های شیرین و ماچا چای لاته ممکن است حاوی مقادیر زیادی قند باشند.

شکر اضافه شده کالری اضافی را بدون هیچ ماده مغذی اضافه می کند و شکر اضافه شده بیش از حد می تواند مانع از کاهش وزن شما شود. هنگام سفارش چای، چه گرم و چه سرد، از انواع شیرین نشده استفاده کنید تا بیشترین فواید غذایی را از چای خود ببرید.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا