سلامت خانواده

این نوشیدنی ها با سلامتی شما چه می کنند

به گزارش خبرآنلاین، همه این نوشیدنی ها حاوی کافئین هستند و یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که روزانه بیش از 400 میلی گرم کافئین می نوشند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان، مقدار روزانه کافئین ذکر شده در این تحقیق معادل چهار فنجان قهوه، 10 قوطی نوشابه یا دو نوشیدنی انرژی زا است.

محققان دریافتند که مصرف روزانه این مقدار کافئین به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون را در طول زمان افزایش می دهد.

افرادی که بیشترین میزان نوشیدنی (600 میلی گرم در روز) را مصرف کردند، حتی پس از 5 دقیقه استراحت پس از یک آزمایش گام سه دقیقه ای، به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون را افزایش دادند.

دکتر نانسی کاگاتارا از کالج پزشکی و بیمارستان زیدوس در داوود، هند، می گوید: به دلیل تأثیرات کافئین بر سیستم عصبی خودمختار، مصرف منظم کافئین می تواند افراد سالم را در معرض خطر فشار خون بالا و سایر حوادث قلبی عروقی قرار دهد. . . “افزایش آگاهی از این خطرات برای بهبود سلامت قلب برای همه ضروری است.”

برای این مطالعه، محققان 92 فرد سالم بین 18 تا 45 سال را انتخاب کردند. از همه شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف کافئین آنها سؤال شد و یک آزمایش گام سه دقیقه ای برای ارزیابی سلامت قلب آنها انجام شد.

نتایج نشان داد که نزدیک به 20 درصد از شرکت کنندگان بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کردند.

کاگاتارا در پایان گفت: “مصرف منظم کافئین می تواند سیستم پاراسمپاتیک را مختل کند و منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب شود.”

فشار خون بالا با افزایش خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن کلیوی و زوال عقل همراه است. به گفته محققان، این بیماری به مرور زمان قلب را ضعیف می کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا