سلامت خانواده

این نوشیدنی شما را از افسردگی دور می کند

به گزارش خبرآنلاین، کافئین محرکی است که در برخی غذاها و نوشیدنی ها مانند قهوه وجود دارد. نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار به شما انرژی می دهد و می تواند شما را از بی حالی خارج کند. این یکی از دلایلی است که روزانه بیش از 600 میلیون فنجان قهوه در ایالات متحده مصرف می شود.

به گزارش ایسنا، مطالعات روی تاثیرات قهوه بر بدن فواید مثبت دیگری مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان یا سکته مغزی را نشان داده است. نوشیدن قهوه همچنین می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. ترکیبات محافظ موجود در دانه‌های قهوه، همراه با اثرات کافئین، می‌توانند توانایی‌های شناختی ذهنی ما را بهبود بخشند و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

چگونه قهوه بر علائم افسردگی تاثیر می گذارد؟

افسردگی میلیون ها نفر را در سراسر ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. شدت علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از رایج ترین علائم افسردگی عبارتند از عدم علاقه به فعالیت هایی که قبلا برای شما لذت بخش بوده، مشکل در تمرکز و کمبود انرژی. افراد مبتلا به افسردگی بالینی حداقل به مدت دو هفته علائم را تجربه می کنند.

کارشناسان کنجکاو شدند که آیا خواص محرک موجود در قهوه می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد یا خیر. یک مطالعه منتشر شده ارتباط بین نوشیدن بیشتر قهوه و کاهش شدت علائم افسردگی را نشان داد. یک مطالعه جداگانه با تمرکز بر بزرگسالان میانسال نیز نتایج مشابهی را به همراه داشت.

به نظر می رسد نوشیدن قهوه می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. با این حال، این لزوما به این معنی نیست که این نوشیدنی باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد. در حالی که نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، اما مصرف بیش از حد آن دارای معایبی است.

خطرات نوشیدن بیش از حد قهوه

افزایش مصرف کافئین به پدیده ای رایج در میان بزرگسالان شاغل و دانش آموزانی تبدیل شده است که به دنبال انرژی برای ادامه کار یا تحصیل خود هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی را به طور کلی بی خطر می داند. با این حال، نوشیدن قهوه می تواند عوارض جانبی مانند بی قراری، ضربان قلب سریع و بی خوابی ایجاد کند.

طبق WebMD، نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند این عوارض جانبی را افزایش دهد. برخی از افراد علائمی مانند افزایش اضطراب، سردرد و بیقراری را گزارش می کنند.

کارشناسان همچنین می گویند که از آنجایی که کافئین یک ماده اعتیادآور است، می تواند برای افرادی که مقدار زیادی از آن را مصرف می کنند، وابستگی ایجاد کند و تلاش برای ترک عادت نوشیدن قهوه می تواند منجر به علائمی مانند خستگی، سردرد و حتی “مه” شود.

در همین حال، کافئین موجود در قهوه می تواند با داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی مانند اختلالات تیروئید استفاده می شوند، تداخل منفی داشته باشد. همچنین می تواند با داروهای تجویز شده برای مشکلات سلامت روان تداخل منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید، نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و مدیریت انسولین را دشوارتر کند.

همچنین، زنان یائسه ای که بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند، ممکن است به دلیل کمبود کلسیم، استخوان ستون فقرات خود را از دست بدهند. سایر افرادی که باید در مصرف قهوه احتیاط کنند، حتی برای کمک به علائم افسردگی، کسانی هستند که رفلاکس اسید یا کلسترول بالا دارند.

حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی می تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. همچنان می توانید قهوه را بدون افزودن شکر در رژیم غذایی خود بگنجانید. نشان داده شده است افرادی که قهوه بدون شیرینی می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند کمتر احساس افسردگی می کنند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا