سلامت خانواده

این میوه حریف همه بیماری هاست

به گزارش خبرآنلاین، آلو سیاه میوه ای خوش طعم و معطر از خانواده میوه های تابستانی و سرشار از خواص گوناگون است.

به گزارش فارس، نکته جالب این است که خواص آلو سیاه از جمله میوه هایی است که قرن ها پیش انسان ها از آن استفاده می کردند. این میوه شامل انواع مختلفی از جمله آلو بخارا، آلو آنجلا، آلو زرد و … می باشد که بیش از دو هزار نوع آلو در سراسر جهان شناخته شده است که هر کدام از نظر شکل و اندازه و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند. .

فواید آلو سیاه

آلو سیاه اغلب به رنگ قرمز غنی و در برخی از انواع بنفش تیره یافت می شود. این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. لازم است بدانید که آلو منبع مهم جذب آهن است. اما چگونه؟ همانطور که گفته شد آلو سیاه به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C توانایی جذب آهن را دارد و به طور کلی این میوه برای درمان بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش، پوکی استخوان و سلامت قلب و عروق مفید است. از دیگر خواص آن می توان به کنترل دیابت، کاهش وزن، پیشگیری و درمان یبوست و کنترل فشار خون اشاره کرد

مریم تقوی شیرازی از اعضای هیات علمی و کارشناس طب ایرانی در خصوص آلو و خواص آن گفت: آلو یک میوه تابستانی است که انواع و رنگ های زیادی دارد. برخی سبز، زرد یا سیاه و گاهی قرمز هستند. کوچک و بزرگ است. طعم آن ترش، شیرین یا شیرین است.

وی ادامه داد: آلو در منابع طب ایرانی که با توجه به ترش بودن آن به نام آجاس نامگذاری شده است، متفاوت است. آلو شیرین رسیده طعمی سرد و ملایم دارد. اما هر چه ترش تر شود، سردتر می شود.

این استاد طب ایرانی گفت: آلو به ملین بودن معروف است. تازه آب گرفته، اثر پرز بیشتری دارد. آلو حرارت بدن را کاهش می دهد. تب و تشنگی، گرمازدگی، التهاب و خارش پوست را برطرف می کند، به خصوص اگر قبل از غذا مصرف شود. بیشتر کنترل میکنه

وی یادآور شد: اگر معده و هضم سرد است، مثلاً ترش، دیر هضم و نفخ است، بهتر است آلو را با آب و عسل یا رزگلد مصرف کنید.

شیرازی گفت: اگر آلو را با شکر به صورت شربت بپزند، مسهل بی ضرری می شود که اگر سرفه هم داشته باشید، ترشی آن آزارتان نمی دهد و سینه را نرم می کند.

این متخصص طب ایرانی افزود: آلو یک میوه خوشمزه کم کالری با انواع ویتامین ها و مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است. اگر آلو خشک باشد کالری و فیبر بیشتری دارد. فیبر موجود در آلو علاوه بر تسهیل حرکت روده ها، قند و چربی خون را نیز تنظیم می کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای جالب آلو پیشگیری از پوکی استخوان است. افزودن این میوه خاص به انواع غذاها مانند خورش ها، سوپ ها و سالادها طعم آنها را خوش طعم تر می کند. نان و پاستیل خانگی با آلو می تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات صنعتی و بی کیفیت برای کودکان باشد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا