سلامت خانواده

این میوه برای نفخ معجزه می کند

به گزارش خبرآنلاین، میوه بالانگ خواص درمانی زیادی دارد. از خواص این میوه می توان به ضد نفخ بودن آن و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد. همچنین می توانید میوه و سرکه بالانگ را ترکیب و مصرف کنید. این ضماد درد مفاصل، نقرس و ورم های مختلف را درمان می کند. از خواص بالانگ می توان به ضد سرفه، نرم کننده سینه، آرامش بخش و خنک کننده اشاره کرد. برای آرام کردن اعصاب می توانید میوه بالنگ بخورید. بالانگ برای بهبود گردش خون بسیار مفید است و کمبود آب در بدن را جبران می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، برای ناراحتی های مربوط به قاعدگی از بالانگ استفاده کنید. پوست میوه بالانگ را دم کرده و بخورید. این چای مسکن خوبی برای تمام دردهاست. برای شاداب کردن دهان، پوست بالانگ را امتحان کنید. بلافاصله اثر آن را خواهید دید. بالانگ باعث تقویت قلب و معده می شود و در سلامت آن تاثیر بسزایی دارد. همچنین دانه های میوه بالانگ دشمن تب است.

این گیاه خاصیت ضد سم دارد و زهر برخی از حیوانات مانند عقرب و مار را تا حدی خنثی می کند.

پوست زرد آن مقوی قلب و قوای ذهنی و کبد و معده است و در دهان بوی خوش می دهد و به هضم غذا کمک می کند.

اما وقتی زیاد خورده شود هضم آن کند می شود و شدت حرارت آن برای گرم مزاجان آزاردهنده است. اگر داخل لباس پنبه خشک قرار دهید از چروک شدن آن جلوگیری می کند.

اگر بالنگ را در روغن کنجد حل کنید و بگذارید روغن آن مدتی بماند، روغن حاصل برای دردهای سیاتیک و مفاصل، اعصاب، کمر درد، مثانه مفید است که به صورت خوراکی و ضماد مصرف می شود.

اسانس های موجود در چای بالانگ به افزایش گردش خون در بدن کمک می کند و به سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست کمک می کند و معمولا به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در مرکبات مانند بالانگ به تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های باکتریایی، ویروسی و قارچی کمک می کند. همچنین ویتامین C موجود در بالانگ علائم و طول مدت بیماری هایی مانند سرماخوردگی و ذات الریه را کاهش می دهد.

چای بالانگ در طب سنتی برای سرفه و گلودرد استفاده می شود. پوست خشک یا تازه بالنگ به عنوان طعم دهنده برای ماست یا غلات صبحانه استفاده می شود. اگر درد عصبی دارید یک لیوان آب با چند قطره آب بالانگ بنوشید. بالانگ دارای خواص تسکین دهنده و تسکین دهنده درد است که می تواند میگرن را بهبود بخشد. می توانید مقداری آب بالانگ را در آب بریزید و به آرامی بنوشید. آب می تواند به پاکسازی گلو و تجمع اسید کمک کند و آب بالانگ می تواند درد کوتاه مدت را تسکین دهد.

مقدار بالای ویتامین C موجود در قسمت گوشتی میگوهای ارگانیک و تازه به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها و همچنین جلوگیری از اسکوربوت کمک می کند. بالانگ بوی لیمو دارد که به راحتی وارد لباس می شود. علاوه بر این که بالانگ دارای خواص بهداشتی فراوانی است، عطر آن باعث دفع پشه، بید و خزندگان نیز می شود. مالیدن چند قطره آب بالانگ روی نیش حشره باعث کاهش احساس سوزش می شود. بالانگ به دلیل داشتن ویتامین C زیاد برای رفع حالت تهوع، اسکوربوت و استفراغ استفاده می شود.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا