سلامت خانواده

این مکمل از پوکی استخوان جلوگیری می کند

به گزارش خبرآنلاین، کلسیم نقش مهمی در سلامت استخوان دارد. کمبود آن می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و ایجاد بیماری هایی مانند پوکی استخوان شود.

مصرف مکمل های کلسیم در سنین بالاتر تنها اندکی خطر پوکی استخوان یا شکستگی را کاهش می دهد.

محققان یک بررسی سیستماتیک از شواهد مربوط به اثرات مکمل کلسیم در گروه‌های سنی جوان‌تر را تکمیل کردند و دریافتند که مکمل در واقع توده استخوانی را بهبود می‌بخشد.

پوکی استخوان، که در آن استخوان‌ها به دلیل از دست دادن تراکم استخوان متخلخل و ضعیف‌تر می‌شوند، یک نگرانی عمده برای سلامتی در طول پیری است.

این عارضه خطر شکستگی به خصوص در لگن، مهره های نخاعی و مچ دست را افزایش می دهد. پوکی استخوان به ویژه زنان مسن را درگیر می کند و معمولاً در نتیجه تغییرات هورمونی یا کمبود کلسیم یا ویتامین D رخ می دهد.

محققان دانشگاه پزشکی Wenzhou در چین کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را بررسی کردند که کلسیم یا کلسیم به همراه ویتامین D را با دارونما یا بدون درمان در شرکت‌کنندگان زیر 35 سال مقایسه کردند. به طور خاص، محققان به تراکم مواد معدنی استخوان یا محتوای مواد معدنی استخوان نگاه کردند.

آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان می تواند تصویری از سلامت استخوان یک فرد ارائه دهد. تغییرات در توده استخوانی به طور طبیعی در طول زمان رخ می دهد و در دهه 20 به اوج خود می رسد.

محققان دریافتند که مکمل های کلسیم در افراد زیر 35 سال می تواند تراکم استخوان را در کل بدن و استخوان ران بهبود بخشد و تا حدی تراکم استخوان را در استخوان ران، کل بدن و ستون فقرات کمری افزایش دهد.

محققان دریافتند که هر دو منبع غذایی کلسیم و مکمل کلسیم اثرات مثبتی بر تراکم مواد معدنی کل استخوان دارند.

به گفته محققان، سن توصیه‌ای برای شروع مصرف مکمل‌ها وجود ندارد. دستورالعمل ها مصرف کلسیم را بر اساس گروه سنی، 1000 میلی گرم در روز برای سنین 19 تا 50 سال و 1200 میلی گرم در روز برای افراد بالای 50 سال توصیه می کنند.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا