سلامت خانواده

این مرد 181 بار خون اهدا کرده است

به گزارش خبرآنلاین، 24 ژوئن معادل 14 ژوئن به عنوان «روز جهانی اهدای خون» نامگذاری شده است و همه ساله ضمن گرامیداشت این روز از تمامی کسانی که در عرصه اهدای خون و انتقال خون و نجات جان انسان ها تلاش می کنند قدردانی می شود. اهدای خون اقدامی حیاتی و بسیار مفید در نجات جان افراد در حوادث، جراحی ها، بیماری های خونی و غیره است و این عمل نوعی رضایت درونی را نیز به اهداکننده القا می کند. زیرا باعث می شود فرد بفهمد که چقدر در کمک به جامعه و نجات اعضای آن موثر است.

محمدامین جنیدی جعفری یکی از اهداکنندگان برتر کشور به خبرآنلاین می گوید: اهدای خون را وظیفه خود می دانم و از اواخر دهه پنجاه تاکنون هر سه ماه یک بار و در مجموع 181 بار به مراکز انتقال خون مراجعه کرده ام. من برای 182 امین بار در جولای امسال خون خود را اهدا کرده ام و تا زمانی که این فرصت در اختیارم باشد دریغ نخواهم کرد.

اهدای خون؛ یک لطف خالصانه

این مرد 62 ساله با بیان مهمترین نکته اهدای خون می گوید: اینکه در اهدای خون ریا نیست برای من نکته جالبی است یعنی گیرنده خون را نمی بینم. خدای نکرده من بخواهم به سرش برچسب بزنم، فخر بفروشم و بگویم این خون من است که به تو تزریق می شود و در بدنت جاری می شود، می دانم که ممکن است چهار نفر دوباره زنده شوند به خون اهداکننده ام، اما من هرگز در مورد این موضوع مغرور نبودم.

31 سفر استانی; 31 سفر عشق

جنیدی ضمن ابراز خرسندی از انجام این اقدام انسان دوستانه، درباره تجربیات شیرینی که در این مدت داشته است، می گوید: از سال 1389 ایده جدیدی را در این زمینه که شیرین ترین تجربه زندگی ام است، اجرا کردم و به این ترتیب مراکز استان ها را به ترتیب حروف الفبا لیست کردم و طی یک پروسه 9 ساله با هزینه شخصی به تمام 31 مرکز استان سفر کردم و در آن مناطق خون اهدا کردم از این بابت بسیار خوشحالم که خون من در سراسر کشور جاری است و جان بسیاری را می بخشد.

این مرد 181 بار خون اهدا کرده است

منبع عکس: صفحه اینستاگرام آقای جنیدی

اهدای خون محدودیت های سنی و سلامتی دارد

این اهدا کننده که بیش از 40 سال است خون خود را به هموطنان خود اهدا می کند. سلامت جسمانی و سن وی افراد را از عوامل مهم در اهدای خون می داند و می گوید: در راستای پروتکل های بهداشتی و ایمنی، هر بار قبل از اهدای آزمایشات انجام می شود و در صورت وجود کوچکترین مشکل، اهدای خون مجاز نمی باشد و همچنین محدودیت در این زمینه وجود دارد. سن اهداکنندگان باید بین 18 تا 65 سال باشد. بدن من.”

وی می افزاید: قبل از هر اهدا و هر بار که در سلامت کامل بودم آزمایش های لازم را انجام می دادم، فکر می کنم ثواب اعمالم در دنیا همین است؛ به یاری خداوند هرگز مشکلی نداشتم که مانع اهدای خونم شود. “

این مرد 181 بار خون اهدا کرده است

منبع عکس: صفحه اینستاگرام آقای جنیدی

بیشتر بخوانید:

«کارت اهدای عضو» به عنوان وصیت نامه/ انتشار عکس سردخانه چه لطمه ای به اهدای عضو وارد کرد؟ / این شهرستان رتبه اول اهدای عضو را دارد.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا