سلامت خانواده

این فلفل 3 برابر بیشتر از پرتقال / روش های مراقبت از پوست ویتامین C دارد

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم هویج به افزایش شادابی و جوانی پوست کمک می کند و همچنین از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. هویج سرشار از کاروتنوئیدها است که پیش ساز ویتامین A در بدن هستند. تحقیقات ثابت کرده است که کاروتنوئیدها به محافظت از پوست، بافت پوست و سلول های پوست در برابر آلودگی های محیطی کمک می کنند و از آسیب ناشی از افزایش استرس اکسیداتیو برای پوست جلوگیری می کنند.

در ادامه این مقاله با غذاهای دیگری که می توانند به حفظ سلامت، جوانی و زیبایی پوست کمک کنند آشنا می شویم که عبارتند از:

عدس
عدس سرشار از ویتامین های گروه B و به خصوص بیوتین است. دریافت بیوتین کافی از طریق رژیم غذایی به رشد مو و ناخن های سالم و بهتر کمک می کند و تاثیر زیادی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. اگر می خواهید از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کنید، توصیه می کنیم حداقل 2 بار در هفته عدس پخته مصرف کنید.

فلفل دلمه ای قرمز
فلفل دلمه ای قرمز تقریباً 3 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد. دریافت ویتامین C از طریق غذاهای طبیعی به ساخت کلاژن در پوست کمک می کند و از آسیب های پوستی ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند. کلاژن در واقع نوعی پروتئین است که سلول ها و بافت های پوست را به یکدیگر متصل می کند تا پوست ما محکم تر، صاف تر، شاداب تر و انعطاف پذیرتر به نظر برسد. محققان بر این باورند که هر چه میزان دریافت ویتامین C از طریق غذا بیشتر باشد، احتمال بروز چین و چروک پوست کمتر می شود.

چای سبز
یکی از دلایل زیبایی پوست مردم جنوب شرق آسیا مصرف میوه ها و سبزیجات زیاد، حبوبات زیاد و استفاده روزانه از چای سبز است. مصرف 1 تا 2 فنجان چای سبز در طول روز از آسیب های پوستی ناشی از تماس پوست با اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری می کند. پلی فنول های موجود در چای سبز با تامین آبرسانی مناسب به بافت پوست، انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و پوست شما را شاداب تر نشان می دهد.

غلات
سایر غذاهایی که مصرف منظم آنها به جوان و شاداب ماندن پوست کمک می کند غلات کامل یا سبوس هستند. غلات در واقع حاوی ماده معدنی ارزشمندی به نام سلنیوم هستند. سلنیوم یکی از ترکیباتی است که پوست را در برابر آسیب های سلولی ناشی از اشعه فرابنفش خورشیدی، التهاب و استرس اکسیداتیو مقاوم می کند. از طرف دیگر سلنیوم در واقع رادیکال های آزاد را قبل از ایجاد چین و چروک خنثی می کند. به همین دلیل، مصرف غذاهای غنی از سلنیوم مانند غلات کامل، گوشت سینه مرغ یا بوقلمون نقش مثبتی در بهبود سلامت پوست دارد.

دانه های آفتابگردان
یکی از دانه های ارزشمند برای حفظ سلامت و جوانی پوست تخمه آفتابگردان است. تخمه آفتابگردان منبع بسیار خوبی از ویتامین E است، این ویتامین مهم همیشه نقش برجسته ای در حفظ رطوبت طبیعی پوست، جلوگیری از خشکی پوست، جلوگیری از التهاب پوست و جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از تماس با نور خورشید دارد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا