سلامت خانواده

این غذا ناجی مغز انسان است

به گزارش خبرآنلاین، آجیل حاوی اسیدهای چرب، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که در بسیاری از جنبه های سلامت مغز نقش اساسی دارند. به خصوص در موارد زیر:

عملکرد شناختی

مصرف آجیل و میوه های خشک با افزایش جریان خون در مغز، بهبود عملکرد نورون ها، افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی، تامین مواد مغذی ضروری برای مغز و کاهش التهاب، بهبود عملکرد شناختی، افزایش سرعت پردازش اطلاعات، بهبود تصمیم گیری ، خلاقیت را افزایش می دهد و عملکرد کلی مغز را بهبود می بخشد. کمک می کند.

افسردگی را کاهش دهید

مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم آجیل با کاهش خطر افسردگی و بهبود خلق و خوی مرتبط است. طبق مطالعات، خطر افسردگی در افرادی که روزانه آجیل مصرف می کنند، 23 درصد کمتر است.

یادگیری و حافظه

یک مطالعه اسپانیایی نشان داد کودکانی که مادرانشان در سه ماهه اول بارداری آجیل بیشتری مصرف می‌کردند در تست‌های شناختی، تمرکز و حافظه عملکرد بهتری داشتند.

آجیل و دانه ها چگونه به سلامت مغز انسان کمک می کنند؟

عوامل متعددی بر عملکرد شناختی تأثیر می گذارد. از جمله اختلالات متابولیک، استرس اکسیداتیو و التهاب. مصرف آجیل، سلامت مغز ما را با طیف وسیعی از فواید، از جمله کاهش آسیب اکسیداتیو، التهاب، تجمع پلاکت‌ها، و همچنین افزایش واکنش‌پذیری عروقی و عملکردهای ایمنی، به ارمغان می‌آورد. همچنین، یافته ها نشان می دهد که امگا 3 موجود در آجیل، به ویژه گردو، به محافظت از عملکردهای حیاتی مغز و رگ های خونی آن کمک می کند.

منابع: nutsforlife

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا