سلامت خانواده

این غذای خوشمزه شما را افسرده می کند

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات جدید حاکی از آن است که سیب زمینی سرخ شده و سایر غذاهای مشابه بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد. سیب زمینی سرخ شده در مقایسه با سایر فست فودها یکی از راحت ترین و پرطرفدارترین غذاها از نظر طعم و مراحل تهیه است که خوش طعم و ارزان به نظر می رسد. بر اساس تحقیقات جدید، مصرف منظم سیب زمینی سرخ شده می تواند اثرات منفی بر مصرف کنندگان آن داشته باشد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی PNAS، داده های بیش از 140000 شرکت کننده در طول 11 سال نشان می دهد که ارتباط واضحی بین مصرف زیاد غذاهای سرخ شده (به ویژه سیب زمینی) و خطر افسردگی و اضطراب وجود دارد.

یافته ها نشان می دهد که خوردن مکرر غذاهای سرخ شده با افزایش 12 درصدی اختلال اضطراب و افزایش 7 درصدی در خطر افسردگی مرتبط است. این رابطه در مردان و نوجوانان قوی تر است. این نتایج بر اهمیت کاهش مصرف غذاهای سرخ شده به منظور بهبود سلامت روان تاکید دارد.

محققان به ماده ای به نام «آکریل آمید» به عنوان یک علت بالقوه ارتباط بین مصرف غذاهای سرخ کردنی و افسردگی و اضطراب اشاره کردند. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، آکریل آمید هنگام پخت و پز در دمای بالا (مانند سرخ کردن یا برشته کردن) ایجاد می شود.

به طور کلی، در حالی که مصرف گهگاهی غذاهای سرخ شده ممکن است مشکلات عمده ای ایجاد نکند، مصرف مکرر ممکن است به طور غیر مستقیم بر سلامت روان تأثیر بگذارد. غذاهای سرخ شده معمولاً کالری و چربی اشباع شده بالایی دارند و می توانند منجر به مشکلاتی مانند چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا شوند. این بیماری های مزمن ممکن است سلامت روان ما را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا