سلامت خانواده

این غذاها شما را زیباتر می کنند

به گزارش خبرآنلاین، خوب بخورید، احساس خوبی داشته باشید و خوش تیپ شوید.

سلامت نیوز در خبری نوشت: به گفته کارشناسان، اگر نسبت به ظاهر خود احساس خوبی ندارید، ساده ترین راه برای بهبود این حس، افزودن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی است.

به گزارش نیویورک پست، در حالی که تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها باعث می شود که ظاهری جذاب نداشته باشید، غذاهای طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند با بهبود کیفیت پوست و بوی بدن، ظاهر شما را بهبود بخشند.

برای شروع، به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از کاروتنوئید هستند. کاروتنوئیدها مسئول رنگ های روشن بسیاری از میوه ها و سبزیجات هستند.

طبق مطالعه ای در سال 2012، کاروتنوئیدها نه تنها غذا را رنگی تر و براق تر می کنند، بلکه مصرف منظم آن ها پس از 6 هفته رنگ طلایی جذابی به پوست می دهد.

نویسندگان این مطالعه ادعا کردند که کاروتنوئیدها ممکن است انگیزه ای برای بهتر خوردن باشند.

مکنزی بورخس، متخصص تغذیه به نیویورک پست گفت: برخی از مطالعات نشان می دهد که کاروتنوئیدها به بهبود خاصیت ارتجاعی بافت پوست، چین و چروک و لکه های پیری و آبرسانی پوست کمک می کنند.

به گفته محققان دانشگاه ایلینویز، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل و سبزیجات با برگ های تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، سرشار از ترکیباتی هستند که در مکمل های زیبایی استفاده می شود.

فلفل نارنجی، ذرت، مارچوبه، گوجه فرنگی و فرآورده های آن، هندوانه و گریپ فروت از جمله این غذاها هستند.
طبق یک مقاله تحقیقاتی از دانشگاه ایلینویز، زرده تخم مرغ و پسته نیز منابع کاروتنوئیدها هستند.

کاروتنوئیدها علاوه بر زیبایی، از ما در برابر اشعه های مضر فرابنفش نیز محافظت می کنند و بدن را خوشبو می کنند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که عرق بدن در رژیم غذایی پرکاروتنوئید بوی بهتری می دهد.

به طور خاص، طبق این تحقیقات، زنان نسبت به بوی مردانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، واکنش بهتری نشان می دهند.

بورخس افزود: “برخی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ممکن است ترکیبات ایجاد کننده بو را در بدن خنثی کنند و منجر به بوی عرق شوند.” وی همچنین خاطرنشان کرد: فیتونوترینت های موجود در میوه ها و سبزیجات یعنی آنتی اکسیدان ها با بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی مرتبط هستند.

یکی دیگر از ترکیبات زیبایی طبیعی که در گوشت های معمولی و چربی های سالم به وفور یافت می شود، پروتئین کلاژن است که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رشد عضلات، پوست، ناخن و مو کمک می کند.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی چان دانشگاه هاروارد، مقادیر زیادی کلاژن در وعده های غذایی مقوی مانند گوشت های پخته یافت می شود. این پروتئین همچنین در آب قلم و استخوان و پوست ماهی های تازه آب شور یافت می شود.

بورخس همچنین توصیه می کند که برای افزایش کلاژن بدن به دنبال غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون یا بذر کتان باشید.

این متخصص تغذیه همچنین گفت: امگا 3 با حفظ رطوبت پوست از چربی ضروری پوست نیز محافظت می کند و اثرات ضدالتهابی آن باعث التیام پسوریازیس، زخم های پوستی و آکنه می شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا