سلامت خانواده

این غذاها را دو بار گرم نکنید. سمی می شوند

به گزارش خبرآنلاین از ایسکانیوز، این غذاها را نباید دوبار گرم کرد و گرم شدن مجدد آنها خطرات جدی به همراه دارد. وقتی صحبت از یک ناهار سریع اداری یا یک وعده عصرانه می شود، معمولا باقیمانده غذای روز قبل می تواند نجات دهنده باشد، از طرف دیگر، گرم کردن غذا در مایکروویو به سرعت بخشیدن به این روند کمک می کند. این روزها مردم باقی مانده غذای خود را در فریزر گذاشته و دوباره مصرف می کنند. اگرچه این موضوع اشکالی ندارد، اما در برخی موارد می تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد. متأسفانه، گرم کردن مجدد برخی غذاها می تواند شما را در معرض مسمومیت غذایی یا بدتر از آن قرار دهد. در این قسمت غذاهایی معرفی می شوند که به دلیل ایمنی هرگز نباید آنها را دوباره گرم کرد.

سیب زمینی

مشکل اصلی گرم کردن مجدد سیب زمینی فقط فرآیند گرم کردن مجدد آنها در مایکروویو یا روی اجاق نیست، زیرا اگر سیب زمینی پخته شده برای مدت طولانی در دمای اتاق خنک شود، باکتری هایی که باعث بوتولیسم می شوند ایجاد می شوند. اگر سیب زمینی را در فویل بپیچید، این احتمال افزایش می یابد. گرم کردن مجدد باکتری ها را به طور کامل از بین نمی برد، حتی اگر ظرف به خوبی گرم شده باشد.

مصرف سیب زمینی بلافاصله پس از پخت و یا نگهداری در یخچال و سرد سرو جهت جلوگیری از حرارت و مسمومیت غذایی توصیه می شود.

قارچ

حرارت دادن قارچ اشتباه بزرگی است زیرا حاوی پروتئین هایی است که در صورت عدم نگهداری صحیح توسط آنزیم ها و باکتری ها تغییر می کند. به عنوان مثال، حرارت دادن قارچ هایی که برای مدت طولانی در دمای اتاق مانده اند، می تواند باعث درد معده شود. به گفته شورای اطلاع رسانی غذا، اگر واقعاً باید قارچ ها را دوباره گرم کنید، آنها را حداقل تا دمای 226 درجه سانتیگراد گرم کنید یا سرد بخورید.

مرغ

گرم کردن باقی مانده مرغ می تواند خطرناک باشد. اگرچه گرم کردن مجدد مرغ ممکن است منجر به مسمومیت غذایی نشود، توصیه نمی شود. زیرا ترکیب پروتئینی آن تغییر می کند و باعث مشکلات گوارشی خواهد شد. برای گرم کردن مجدد، باید اطمینان حاصل کنید که هر تکه مرغ تا دمای 79 درجه سانتیگراد گرم شود تا باکتری های خطرناک از بین بروند.

در ضمن اگر می خواهید مرغ پخته شده را مرتب گرم کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کاملا پخته شده و در دمای پایین به مدت طولانی گرم شود و همچنین مرغ را بیش از 3 روز نگهداری نکنید.

233236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا