سلامت خانواده

این غذاها را در مایکروویو گرم نکنید

به گزارش خبرآنلاین، مایکروفر از شگفتی های تکنولوژی روز است. با تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه می توانید مواد غذایی منجمد را گرم کنید، زمان پخت را کاهش دهید، زمان آماده سازی را تسریع کنید و کار آشپزخانه را آسان کنید.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: اما همه چیز نباید در مایکروویو برود. برخی از غذاها، نوشیدنی ها و ظروف می توانند سموم را آزاد کنند، بسوزانند و ذوب شوند.

برخی از این غذاها جزو غذاهایی هستند که ما معمولاً روزانه مصرف می کنیم، حتی ممکن است امروز صبح یکی از آنها را در مایکروویو گرم کرده باشید. فقط به این دلیل که اتفاق بدی رخ نداده است به این معنی نیست که این اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین با دور نگه داشتن این غذاها از مایکروویو از خود و دیگران محافظت کنید.

تخم مرغ آب پز سفت

از تخم‌مرغ سرد برای میان‌وعده‌ی خود خسته شده‌اید، بنابراین یکی از آن‌ها را به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسد تا زمانی که تخم مرغ را برش دهید و منفجر شود. بخار ایجاد شده در اثر حرارت دادن در مایکروویو نمی تواند از سفیده تخم مرغ خارج شود، بنابراین فشار زیاد می شود. وقتی تخم مرغ را می برید (یا بدتر گاز می زنید)، بخار فورا آزاد می شود. انفجار حاصل ممکن است شما را بسوزاند.

روش گرم کردن: تخم مرغ را قبل از گرم کردن در مایکروویو به چهار قسمت تقسیم کنید. اگر چند دقیقه وقت دارید، آن را در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید 3-5 دقیقه بماند.

سیب زمینی کهنه

نگران نباشید، هنوز هم می توانید سیب زمینی های خود را به سرعت در مایکروویو بپزید. اما اگر تصمیم گرفتید بعداً آنها را دوباره گرم کنید، باید اقداماتی را برای جلوگیری از سمی شدن آنها انجام دهید. سیب زمینی اغلب حاوی کلستریدیوم بوتولینوم، باکتری بوتولیسم است. وقتی سیب زمینی ها پخته می شوند و بلافاصله در یخچال قرار نمی گیرند، هاگ های باکتری می توانند تکثیر شوند. گرم کردن مجدد سیب زمینی در مایکروویو همچنین باکتری ها را از بین نمی برد، بنابراین سیب زمینی های دوباره پخته شده در مایکروویو به راحتی می توانند باعث ناراحتی معده شوند.

نحوه گرم کردن: هر سیب زمینی پخته ای را که نخورید در اسرع وقت در یخچال بگذارید. قبل از گرم کردن مجدد در فر، ساعت ها در دمای اتاق قرار ندهید. یک نکته کلی: سیب زمینی را در فویل آلومینیومی نپزید.

گوشت های فرآوری شده

بیکن، هات داگ، گوشت ناهار و سوسیس را باید در اجاق گاز یا فر بپزید، نه در مایکروویو. حرارت دادن این محصولات گوشتی فرآوری شده منجر به تشکیل محصولات اکسیداسیون کلسترول (COP) می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این ممکن است با التهاب، تجمع پلاک در شریان‌ها و سایر شرایط سلامت مرتبط باشد.

نحوه گرم کردن: یک مطالعه نشان داد که کباب کردن همچنین میزان اکسیداسیون کلسترول را در گوشت ها افزایش می دهد، بنابراین پختن یا کباب کردن ممکن است ایمن ترین گزینه باشد.

لیوان آب

گرم کردن آب برای چای در مایکروویو بسیار سریعتر از منتظر ماندن روی کتری برای جوشاندن است، اما صرفه جویی در زمان ممکن است برای شما گران تمام شود. آبی که به خودی خود در مایکروویو گرم می شود می تواند به سرعت فوق گرم شود. در حالی که ممکن است هیچ حبابی نبینید، افزودن یک چای کیسه ای، قاشق یا حتی هم زدن آب به سرعت آنها را ایجاد می کند. در موارد نادر، شیشه حاوی آب گرم شده حتی ممکن است در مایکروویو منفجر شود.

نحوه گرم کردن: بگذارید یک کتری کار را انجام دهد. اگر اجاق گاز در دسترس ندارید، گزینه برقی را در نظر بگیرید.

سس گوجه فرنگی

گرم کردن سس کچاپ در مایکروویو اغلب به تجزیه شدن ختم می شود. گرما و بخار تولید شده در حین حرارت دادن به سختی از مواد تشکیل دهنده سس غلیظ خارج می شود. بخار آنقدر جمع می شود که به اندازه ای قوی باشد که سس را روی دیواره های مایکروویو اسپری کند. در برخی موارد، سس حتی ممکن است هنگام هم زدن منفجر شود که می تواند منجر به سوختگی و لکه روی لباس شود.

روش گرم کردن: سس را در یک تابه کوچک روی اجاق گاز گرم کنید. این اجازه می دهد تا یکنواخت گرم شود و از ایجاد بخار جلوگیری می کند و هم زدن آن را آسان تر می کند.

انگور

در حالی که با یک مشت انگور تزئین شده است، یک کاسه بلغور جو دوسر را در مایکروویو قرار ندهید. انگور فوق گرم می شود و تفاله قند آن به سرعت به پلاسمای مذاب تبدیل می شود. در نتیجه، دانه های انگور می توانند در مایکروویو منفجر شوند.

روش گرم کردن: اگر می خواهید انگورها را گرم کنید، آن ها را برای چند دقیقه در فر تفت دهید. انگورها نیز به سرعت در یک تابه روی اجاق گاز روی حرارت متوسط ​​گرم می شوند.

فلفل قرمز تند

فلفل قرمز، نارنجی یا سبز تند حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است که در هوای محصور در مایکروویو تبخیر می شود. در نتیجه باز کردن درب مایکروویو شما را در معرض بخارهایی قرار می دهد که می تواند ریه ها، گلو، چشم ها و بینی شما را تحریک کرده و بسوزاند.

روش گرم کردن: به جای مایکروویو، فلفل ها را کباب یا کبابی کنید.

47236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا