سلامت خانواده

این غذاها باعث سردرد می شوند

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، مطالعات علمی نشان می دهد که برخی غذاها و نوشیدنی ها باعث سردرد می شوند و افراد مبتلا به میگرن باید از مصرف این محصولات از رژیم غذایی خود دوری کنند. اگر با غذاها و نوشیدنی های سردرد آشنایی ندارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

1. نوشیدنی ها و تنقلات رژیمی حاوی شیرین کننده های مصنوعی
آسپارتام که در انواع نوشیدنی های رژیمی وجود دارد در برخی افراد علائمی مانند سردرد، سرگیجه و اختلال حافظه ایجاد می کند. همه افراد با آسپارتام مشکل ندارند، اما کسانی که از سردرد یا میگرن رنج می برند باید از نوشیدنی های رژیمی و تنقلات حاوی شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنند.

2. فرآورده های گوشتی
آیا تا به حال توجه کرده اید که محصولات گوشتی همیشه تازه به نظر می رسند؟ دلیل این تازگی استفاده از نیترات ها و نیتریت ها برای نگهداری این مواد غذایی است. اینها ترکیبات شیمیایی هستند که رگ های خونی را باز می کنند و یکی از اثرات آنها تحریک سردرد است. وجود سدیم بالا در فرآورده های گوشتی نیز باعث کم آبی این غذاها می شود. مجموعه این عوامل در کنار هم فرآورده های گوشتی را به یکی از محرک های اصلی بروز سردرد تبدیل می کند.

3. سس سویا
دفعه بعد که می خواهید سوشی با سس سویا بخورید یا از سس سویا در کنار غذاها و سالادهای دیگر استفاده کنید، حتما به این فکر کنید که آیا میگرن یا سردرد دارید یا خیر. این سس سرشار از سدیم است و باعث کم آبی بدن می شود، در حالی که همین ویژگی در نهایت به عنوان محرک سردرد عمل می کند.

4. آووکادو
اگر به طور مرتب با سردردهای میگرنی مواجه هستید، حتما بررسی کنید که آیا رژیم غذایی شما حاوی آووکادو است یا خیر. این میوه سبز مفید حاوی تیرامین است. این ترکیب طبیعی که عروق خونی را منقبض و سپس گشاد می کند، باعث سردردهای بد می شود.

5. موز
در حالی که موز به عنوان یکی از بهترین میوه ها شناخته می شود، این میوه مفید حاوی تیرامین نیز می باشد. بنابراین، اگر بعد از پوست کندن موز دچار سردرد شدید، باید از خوردن موز خودداری کنید.

6. آدامس جویدن
اگر به مصرف منظم انواع آدامس عادت دارید و سردرد هم دارید، حتما باید به این نکته توجه کنید که مصرف آدامس هم می تواند محرک سردرد باشد. محققان می گویند تنش مداوم ماهیچه ها در ناحیه سر و گردن ناشی از جویدن آدامس می تواند باعث سردرد شود. آدامس های حاوی آسپارتام نیز در برخی افراد باعث سردرد می شوند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا