سلامت خانواده

این غذاها از کوچک شدن مغز جلوگیری می کنند

به گزارش خبرآنلاین، با افزایش سن، حفظ سلامت شناختی و حافظه اهمیت پیدا می کند، زیرا سلول های مغز با افزایش سن، تمایل به کوچک شدن دارند. اما جالب است بدانید که غذایی که می خورید می تواند سرنوشت سلامت جسمی و روحی شما را تعیین کند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در نتیجه بررسی ها مشاهده شده است که مواد غذایی خاصی وجود دارند که می توانند نقش مهمی در محافظت از مغز و پیشگیری از زوال شناختی (زوال عقل) مرتبط با افزایش سن داشته باشند. با این حال، اصلاح رژیم غذایی با افزودن غذاهای مناسب برای مغز به طور طبیعی می تواند به جلوگیری از کوچک شدن سلول های مغز کمک کند. در این مقاله به پنج ماده غذایی قدرتمند اشاره می کنیم که ممکن است به جلوگیری از کوچک شدن مغز کمک کند.

ماهی چرب: جایگزینی گوشت با ماهی می تواند به طور قابل توجهی سلامت روان شما را تغییر دهد و انقباض سلول های مغز را کاهش دهد. در واقع، اضافه کردن ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین به طور طبیعی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به حفظ سلول‌های مغز کمک می‌کند و به طور طبیعی قدرت مغز را تقویت می‌کند. این به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3 است که جزء ضروری غشاهای سلولی مغز هستند و با بهبود عملکرد شناختی مرتبط هستند. علاوه بر این، طبق مطالعات متعدد، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل کمک کند.

زغال اخته: یکی دیگر از خوراکی های مغز که می تواند به میزان قابل توجهی انقباض سلول های مغز را کاهش دهد، زغال اخته است. این توت های کوچک نه تنها خوشمزه هستند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها هستند که با بهبود حافظه و عملکرد شناختی مرتبط هستند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته به طور طبیعی می توانند با استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز مبارزه کنند و به سلامت مغز کمک کنند. مصرف منظم بلوبری با تاخیر در پیری مغز و بهبود ارتباط بین سلول های مغز مرتبط است.

سبزیجات: سبزی های برگ دار به طور طبیعی حاوی سطوح بالایی از ویتامین K، لوتئین، فولات و بتاکاروتن هستند که همگی با کاهش آهسته شناختی مرتبط هستند. سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و سبزی خردل ممکن است به بهبود حافظه و حمایت از عملکرد کلی مغز کمک کنند.

آجیل و دانه ها: آجیل هایی مانند گردو، بادام و دانه کتان منابع عالی چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E هستند که از سلول های مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند که می تواند منجر به زوال شناختی شود. بر اساس مطالعات متعدد، مشاهده شده است که مصرف منظم آجیل با بهبود حافظه و عملکرد شناختی مرتبط است.

شکلات تلخ: آیا این غذا را دوست دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، در اینجا یک خبر عالی برای دوستداران شکلات تلخ وجود دارد: شکلات تلخ سرشار از کاکائو، سرشار از فلاونوئید، کافئین و آنتی اکسیدان است. نشان داده شده است که این ترکیبات جریان خون به مغز را بهبود می بخشد، حافظه را تقویت می کند و عملکرد کلی شناختی را تقویت می کند. شکلات تلخ همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند و آن را به یک درمان لذت بخش تبدیل می کند که می تواند برای مغز شما مفید باشد. فقط حواستان به اندازه سرو باشد، زیرا اعتدال کلید لذت بردن از مزایای آن بدون شکر اضافه است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا