سلامت خانواده

این غذاها از سکته جلوگیری می کنند

به گزارش خبرآنلاین، کاهش فشار خون بهترین راه برای محافظت از بدن در برابر سکته مغزی است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: همچنین رعایت این موارد در رژیم غذایی و استفاده از این غذاها می تواند خطر سکته مغزی را تا 27 درصد کاهش دهد در این قسمت این مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم.

ماهی سالمون
خوردن غذاهای غیر سرخ شده به اندازه دو بار در هفته خطر سکته مغزی را کاهش می دهد که یکی از بهترین آنها ماهی قزل آلا است که اسیدهای چرب امگا 3 دارد و التهاب رگ ها را کاهش می دهد، جریان خون را بهبود می بخشد و همچنین باعث کاهش سکته می شود. خطر لخته شدن خون

بلغور جو دوسر (جودوسر)
برای جلوگیری از سکته مغزی باید کلسترول بد را کاهش دهید. می توانید مقداری آبگوشت بپزید و از آن استفاده کنید که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش می دهد، زیرا سطح کلسترول را کاهش می دهد.

لوبیا سیاه
لوبیا سیاه به دلیل داشتن فیبر بالا یکی از سالم ترین غذاهاست. می توانید لوبیا سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهید. لوبیا سیاه نیز منبع خوبی از پروتئین سالم است.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین یکی از بهترین غذاهایی است که می توانید برای شام بخورید. مصرف 150 گرم سیب زمینی شیرین 100 درصد نیاز به ویتامین A و ویتامین C را تامین می کند و باعث افزایش قدرت چشم و سیستم ایمنی، سلامت پوست و سیستم عصبی می شود. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رگ های خونی را تمیز می کند و بنابراین می تواند یک عامل پیشگیری کننده برای سکته باشد.

زغال اخته
آنتی اکسیدان ها به رگ های خونی کمک می کنند تا جریان خون را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهند. بنابراین جای تعجب نیست که غذایی مانند زغال اخته که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش دهد. توت فرنگی و تمشک سیاه نیز همین خواص را دارند.

اسفناج
اسفناج سرشار از منیزیم و همچنین ویتامین B و اسید فولیک است. رژیم غذایی حاوی اسید فولیک خطر سکته مغزی ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد. کافی است صبح ها نصف فنجان اسفناج پخته شده استفاده کنید.

بادام
مصرف 30 گرم بادام در هفته پروتئین، فیبر و چربی غیراشباع بدن را تامین می کند، متابولیسم را بهبود می بخشد، سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و منبع خوبی از ویتامین E است که رگ های خونی را تمیز می کند و از سکته مغزی جلوگیری می کند.

پوسته کره یا پسیلیوم
اسپرسو نوعی فیبر است که از گیاه به دست می آید و پوسته آن به صورت پودر یا کپسول به فروش می رسد که مکمل غذایی عالی محسوب می شود و سطح کلسترول بد را پایین می آورد، اسید معده را متعادل می کند، التهاب را کاهش می دهد و کاهش می دهد. خطر سکته مغزی

سیر
سیر حاوی مولکول هایی است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و خطر سکته را کاهش می دهد. سیر خام یک ماده موثر و غنی است که از سکته مغزی جلوگیری می کند.

شکلات تلخ
شیر شکلات سرشار از چربی و قند است اما میزان بالای کاکائو در شکلات تلخ می تواند عامل بسیار موثری در پیشگیری از سکته مغزی باشد که راز موفقیت این ماده فلاونوئیدی است. با مصرف شکلات تلخ در طول هفته می توانید خطر سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش دهید. البته باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید، در غیر این صورت اثر مثبت آن از بین می رود.

47217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا