سلامت خانواده

این عادت غذایی باعث کاهش وزن می شود

به گزارش خبرآنلاین، سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما برخی افراد باید از مصرف سرکه سیب خودداری کنند.

افراد مبتلا به زخم معده و ضعف اعصاب

تجارت نیوز در خبری نوشت: سرکه سیب حاوی اسید استیک است که می تواند دیواره معده را تحریک کرده و علائم زخم معده را تشدید کند. همچنین ممکن است باعث افزایش اضطراب و بی قراری در افرادی شود که از اختلالات عصبی مانند اضطراب، افسردگی یا بیماری های مشابه رنج می برند. بنابراین افراد مبتلا به این شرایط باید در مصرف سرکه سیب احتیاط کنند و در صورت تشدید علائم از مصرف آن خودداری کنند.

افراد جسمانی

مزاج سودایی یکی از چهار مزاج اصلی در طب سنتی ایران است که به سردی و خشکی شهرت دارد. افرادی که مزاج سودا دارند معمولا پوست تیره، موهای مشکی ضخیم و استخوان های درشت دارند. همچنین ممکن است از افسردگی، اضطراب، اختلال وسواس فکری و مشکلات گوارشی رنج ببرند.

با توجه به اینکه سرکه سیب طبیعت سرد و مرطوبی نیز دارد، مصرف آن برای افراد دارای مزاج سودا توصیه نمی شود. زیرا می تواند باعث تشدید مزاج سرد و خشک افراد عبوس و عدم تعادل در خلق و خوی این افراد شود.

افرادی که به سیب حساسیت دارند

افرادی که به سیب یا سایر محصولات سیب حساسیت دارند باید از سرکه سیب خودداری کنند. در فرآیند تخمیر، سرکه سیب پروتئین های موجود در سیب را تجزیه می کند، اما آنها را به طور کامل از بین نمی برد. این پروتئین های باقیمانده می توانند باعث واکنش های آلرژیک در افراد حساس شوند. این واکنش ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

کهیر: ضایعات پوستی قرمز، خارش دار و برجسته که ممکن است با هم ترکیب شوند و لکه های بزرگی را تشکیل دهند.

خارش: احساس سوزش و گزگز شدید در پوست

تورم: به خصوص در صورت، لب ها، زبان و گلو

مشکلات تنفسی: مشکل در تنفس، خس خس سینه یا تنگی نفس

آنافیلاکسی: یک واکنش آلرژیک شدید و بالقوه تهدید کننده زندگی که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

افرادی که مشکلات پوستی دارند

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند پوست را تحریک کرده و علائمی مانند خشکی، قرمزی، خارش و سوزش ایجاد کند. این می تواند به ویژه برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس، روزاسه یا سایر بیماری های پوستی رنج می برند مشکل ساز باشد.

افرادی که ترشح اسید معده دارند

افراد مبتلا به سوزش سر دل، رفلاکس اسید یا زخم معده باید از مصرف سرکه سیب اجتناب کنند. سرکه سیب به دلیل اسیدیته بالایی که دارد می تواند ترشح اسید معده را افزایش داده و علائم این بیماری ها (از جمله سوزش سر دل، سوء هاضمه و حالت تهوع) را تشدید کند.

افرادی که زخم یا سوختگی در دهان و گلو دارند

استفاده از سرکه سیب برای شستشوی دهان و گلو در صورت وجود زخم یا سوختگی در این ناحیه کاملا مضر است. زیرا اسید موجود در سرکه سیب به عنوان یک محرک عمل می کند و می تواند آسیب بیشتری به بافت های آسیب دیده دهان و گلو وارد کند و سوزش و درد ناشی از زخم ها و سوختگی ها را تشدید کند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد.

افراد مبتلا به بیماری قلبی باید با احتیاط از سرکه سیب استفاده کنند

استفاده از سرکه سیب برای بیماران قلبی منعی ندارد اما این افراد باید با احتیاط و تعادل از آن استفاده کنند و همچنین با پزشک خود مشورت کنند زیرا ممکن است با عوارض زیر مواجه شوند:

کاهش سطح پتاسیم: سرکه سیب می تواند باعث ادرار و در نتیجه منجر به کمبود پتاسیم در بدن شود. پتاسیم برای عملکرد صحیح قلب ضروری است و کمبود آن می تواند خطر ابتلا به ریتم نامنظم قلب و سایر مشکلات قلبی را افزایش دهد.

تداخل با داروهای قلبی: سرکه سیب می تواند با داروهای قلبی نیز تداخل داشته باشد.

تغییرات در قند خون و سطح انسولین: اگرچه سرکه سیب ممکن است به افراد مبتلا به دیابت در کنترل قند خون کمک کند، اما مصرف بیش از حد آن می تواند بر سطح انسولین و قند خون تأثیر منفی بگذارد و سلامت قلب را به خطر بیندازد. .

کاهش سطح کلسترول: برخی مطالعات نشان داده اند که سرکه سیب می تواند به کاهش کلسترول LDL (بد) کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد آن ممکن است اثر معکوس داشته باشد و سطح کلسترول HDL (خوب) را کاهش دهد و در نتیجه تعادل کلسترول را در بدن مختل کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا