سلامت خانواده

این سبزی خاصیت ضد نفخ دارد

به گزارش بهداشت نیوز، این گیاه علاوه بر کاربرد در آشپزی، خواص درمانی زیادی نیز دارد. متخصصان طب سنتی از گذشته به دلیل خواص فراوان ریحان در درمان بیماری ها از آن استفاده می کردند. در این قسمت شما را با خواص ریحان آشنا می کنیم.

طبیعت ریحان

طبیعت ریحان گرم و خشک است.

خواص درمانی ریحان

متخصصان طب سنتی استفاده از ریحان را برای درمان برخی بیماری ها توصیه می کنند. خواص ریحان در طب سنتی عبارتند از:

شل کننده اعصاب

ریحان اعصاب را آرام می کند. برای آرام شدن و رفع غم و اندوه می توانید 20 تا 50 گرم ساقه ریحان را که دارای برگ و گل است در یک لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه دم کنید سپس صاف کرده و شیرین کنید و بعد از هر غذا 1 فنجان بنوشید.

درمان سردرد

ریحان طبق توصیه های طب سنتی برای درمان سردرد به ویژه سردردهای میگرنی مفید است. برای درمان سردردهای یک طرفه (میگرن) و سردردهای عصبی بعد از هر وعده غذایی 50 گرم ریحان شیرین شده بنوشید. حتی استشمام بوی ریحان له شده سردرد سفر را تسکین می دهد.

رفع گلودرد

حتما از ریحان در گلودرد و سرماخوردگی استفاده کنید. دانه های ریحان نیز به دلیل داشتن لعاب زیاد نرم می شوند. دم کرده 50 گرم ریحان شیرین شده با عسل برای رفع گلودرد موثر است.

درمان آسم

برای درمان آسم، جوشانده غلیظ ریحان درست کنید و روزی چند بار دهان خود را با آن بشویید.

تب را از بین می برد

در طب سنتی توصیه های زیادی برای کاهش تب شده است که یکی از آنها استفاده از جوشانده سرد ریحان در هنگام تب است.

ضد نفخ و باد شکم

ریحان برای افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند مفید است. ریحان ضد نفخ و نفخ است پس بهتر است ریحان را همراه غذا مصرف کنید.

درمان اسهال

برای درمان اسهال در طب سنتی خوردن تخم ریحان بوداده اثر شفابخش دارد.

ضد تهوع و استفراغ

جوشانده ریحان رفع گرفتگی دستگاه گوارش و ضد تهوع و استفراغ است.

سلامت قلب و عروق

ریحان سرشار از بتاکاروتن و کاروتنوئیدها است و منبع عالی منیزیم است که با کلسترول مبارزه می کند و جریان خون به قلب و سایر قسمت های بدن و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

کم خونی را از بین ببرید

ریحان منبع خوبی از آهن است، بنابراین اگر دچار کمبود آهن هستید یا در دوران بلوغ هستید، ریحان را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا آهن از دست رفته را جبران کنید. 2 فنجان ریحان تازه یا یک قاشق غذاخوری ریحان خشک 10 درصد آهن مورد نیاز بدن را تامین می کند.

یک خواب خوب

برای داشتن خوابی راحت بعد از یک روز کاری سخت یا یک وعده غذایی سنگین، از جوشانده برگ های تازه ریحان استفاده کنید.

ضد پیری

ریحان یک سبزی معطر با آنتی اکسیدان های فراوان است که می تواند فعالیت رادیکال های آزاد را محدود کرده و از شما در برابر آسیب های زمان، پیری زودرس سلول ها و بیماری های پوستی محافظت کند.

برای خانم ها مفید است

مصرف ریحان برای خانم ها مفید است زیرا به رفع تورم کلیه و ترشحات زنانه کمک می کند.

درمان آفت دهان

ریحان خاصیت ضد میکروبی دارد و در درمان زخم های دهان و عفونت موثر است. برای درمان زخم های دهان 4 لیوان آب را بجوشانید و برگ های ریحان را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه برگ ها داخل آن بماند سپس محلول باقی مانده را در یخچال نگهداری کنید و روزی 2 بار با این ترکیب دهان خود را بشویید. شستن

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا